Snabbaste härdningstiden hittills – med Bona Traffic HD!

Bona Traffic HD, den högpresterande lacken för extremt trafikerade trägolv, levererar nu överlägset skydd på kortare tid än någonsin tidigare, och överträffar alla andra lacker när det gäller snabbhet och hållbarhet.

Bonas tuffaste golvlack för trägolv någonsin, Bona Traffic HD, erbjuder nu ännu snabbare härdningstid. Välbesökta trägolv kan nu användas fullt ut redan 12 timmar efter sista appliceringen! Den här förbättringen ger stora kommersiella fördelar för ägare av trägolv i till exempel restauranger, butiker och på flygplatser eftersom avbrottet i verksamheten reduceras väsentligt under renoveringen.

– Bona Traffic HD är en verkligt unik högpresterande golvlack som levererar värde som aldrig tidigare för ytor som upplever hög daglig trafik. Med den kortaste torktiden hittills, sparar det värdefull tid för både golvägaren och hantverkaren," säger Thomas Hallberg, strategisk produktchef på Bona.

Golvlacken Traffic HD är designad för att möta kraven som ställs på trägolv som utsätts för extremt starkt slitage, som på t ex flygplatser, utställningshallar, hotell, butiksmiljöer mm. Den nya förbättrade sammansättningen fortsätter att leverera lika bra motstånd mot slitage, repor och kemikalier som tidigare och med en lukt som är nästan omöjlig att upptäcka behöver verksamheten inte stanna av i intilliggande rum och ytor under arbetet.

Förutom den nya ultrasnabba härdningstiden kommer hantverkaren att uppskatta utflytningsegenskaperna och det jämna slutresultatet, precis som de förväntar sig av alla Traffic-produkter från Bona – även på de allra största golvytorna.

– Vårt mål är att ständigt leverera nya fördelar för arkitekter, hantverkare och deras kunder. Nya Traffic HD, med den otroligt korta härdningstiden, är ett bra exempel på det här då verksamhetsavbrottet för slutkunden blir betydligt kortare, och hantverkaren kan fortsätta till nästa jobb snabbare," säger Bonas Joakim Malmsten.

Bona utvecklar alltid sina produkter med hälsa och hållbarhet i fokus, detta märks bland annat på lackernas låga VOC-innehåll och systemet för dammfri golvslipning som Bona har i sitt sortiment. Bona fokuserar konstant på att hitta nya lösningar för att utveckla prestandan hos produkterna och förbättra arbetsförhållandena för hantverkaren.

För mer information kontakta:

Joakim Malmsten, Försäljningschef Bona Nordic
E-mail: joakim.malmsten@bona.com