Vardagsrum eller kök? Ek eller furu? Mörkt eller ljust? - Bonas Inspirationshus ger inspiration och kunskap

I Bonas Inspirationshuswww.bona.com kan besökaren se hur hela rummets atmosfär förändras. Genom att välja mellan olika typer av rum, varierande träslag och ytbehandling på golven påverkas hela bostaden. Konsumenten får lättare att styra sitt val av ytbehandling efter sina egna personliga önskemål och utifrån de känslor golvet skapar.

Eftersom intresset för trägolv ständigt ökar och likaså medvetenheten om olika ytbehandlingssystem lanserar Bona ett Inspirationshus på sin hemsida. Ambitionen är att erbjuda lättillgänglig information med ökad funktionalitet och innehåll som kommunicerar stämning och känsla. I Inspirationshuset kan besökaren välja mellan olika rum, varierande träslag på golven och olika golvbehandlingar. Det kan gälla egenskaper som slitstyrka, glansgrad (t ex högblank, blank eller matt lack) eller olika infärgningar. Besökaren kan uppleva hur olika kombinationer förändrar rummen och påverkar hela atmosfären i en bostad. Golvet tillsammans med väggar och tak, bildar rummets grundkänsla. Effekten av de olika golvbehandlingarna ska vägleda besökaren att lättare välja ytbehandling på olika träslag till sin inredning.

Bona är marknadsledande inom vattenburna lacker för trägolv. Företagets miljöanpassade produkter erbjuder en långvarig, hållbar och vacker ytbehandling av trägolv.

Guiden i Inspirationshuset är lätt att använda: välj först Rumstyp, sedan Golvtyp och slutligen Behandling. Det valda alternativet visas i bilden. Byt rum, byt golv- och ytbehandling och se hur rummets karaktär förvandlas. Det går också att spara ner den bild som skapats i den egna datorn. Vid varje inspirationsförslag finns också möjlighet att få mer information om vald produkt och hur den ska underhållas.