Cecilia Blankens ny krönikör i mama

Bloggveteranen Cecilia Blankens, 35, blir ny krönikör i tidningen mama.

– Cecilia Blankens har varit en modeprofil i flera år hos mama, så det känns superkul att ha henne tillbaka i tidningen som krönikör. Cecilia är en fantastisk krönikör, smart, rolig och vass! säger Linda Öhrn Lernström, chefredaktör på mama.

Cecilia Blankens är journalist och firar tio år som bloggare i år, samt driver det miljövänliga skoföretaget Blankens. Hon gör också podcasten Blankens Swanberg tillsammans med journalisten Johanna Swanberg och har tidigare varit moderedaktör på Expressen. Hon bor i Los Angeles med man och tre barn, Bonnie, 6, Rio, 4, och Remy, 1 månad.

– När mama hörde av sig och undrade om jag ville börja skriva krönikor kändes det lite som att komma hem, säger Cecilia. Jag har rört mig en hel del i modebranschen den senaste åren, det känns skönt och bra i hela kroppen att få skriva för en tidning igen!

Cecilia Blankens första krönika går att läsa i mama nr 2, som finns i butik nu. Tidningen mama kommer med 13 nummer per år och har cirka 100 000 läsare per nummer.

För mer information, kontakta:
Linda Öhrn Lernström, chefredaktör mama

• Livsstil