Allt om Mat & Teknikens Värld stödjer Musikhjälpen

Allt om Mat auktionerar ut en lyxlunch för fem personer samtidigt som Teknikens Värld erbjuder en spännande dag som bilspion. Pengarna går till Musikhjälpens insamling ”Alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet”.

För att stödja Musikhjälpen bjuder Sveriges största mattidning Allt om Mat in till en lyxig trerätterslunch för fem personer. Vinnaren får även en unik rundvandring på redaktionen på Sveavägen 53 i Stockholm och insyn i arbetet på en mattidning.
På Tradera.com kan du lägga ett bud på Lyxlunch på tidningen Allt om Mat.
– Musikhjälpen engagerar många svenskar i dessa dagar och vi på Allt om Mat vill gärna bidra med det vi kan bäst – mat och umgänge! säger Mona Johansson, chefredaktör för Allt om Mat.

Även Teknikens Värld bidrar till Musikhjälpens insamling genom att auktionera ut en dag som bilspion, vars jobb är att fotografera kommande bilmodeller. Personen som vinner budgivningen får tillsammans med Teknikens Värld och bilspionföretaget CarPix agera paparazzi under biltillverkarnas hemliga prestandatester på Nürburgring i Tyskland eller vintertesterna i norra Sverige. Resa, boende, mat och en prenumeration på Teknikens Värld ingår.
Du kan läsa mer om villkoren och lägga ett bud på Bli bilspion för en dag på Tradera.com.
– Vi på Teknikens Värld sympatiserar verkligen med Musikhjälpens pragmatiska och direkta inställning till att göra världen bättre. Och precis som att världen i övrigt mår bra av en fri och obunden press så mår även bilföretagen bra av att vi bevakar dem som hökar och granskar deras nuvarande och kommande produkter, säger Daniel Frodin, chefredaktör för Teknikens Värld.

Om Musikhjälpen
Musikhjälpen är ett insamlingsevenemang som anordnas i samarbete mellan P3 Sveriges Radio, SVT och Radiohjälpen. Under parollen ”Alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet” lyfter Musikhjälpen fram en undangömd humanitär katastrof. Denna auktion sker till förmån för Musikhjälpen och hela beloppet går oavkortat till Radiohjälpens insamlingskonto PG 90 1950-6.

• allt om mat
  • teknikens värld