​Bonnier Magazines & Brands lanserar ny kampanjplattform för influencersamarbeten på Instagram

Nu lanseras Collabs by Bonnier Magazines & Brands, en plattform för kampanjer med Instagram influencers.
– Vi vill göra det enkelt för företag att på egen hand skapa och genomföra professionella micro/macro-kampanjer, utan att det ska kosta hundratusentals kronor i administration och omkostnader, säger Daniel Troyse, Head of Influencer på Bonnier Magazines & Brands.

Bonnier Magazines & Brands nya, egenutvecklade plattform för influencermarketing på Instagram heter Collabs by Bonnier Magazines & Brands och har tagits fram för att förenkla influencer marketing för såväl annonsörer och varumärken som för deltagande profiler och influencers.

Grunden till Collabs by Bonnier Magazines & Brands verktyg består av en databas med över 50 miljoner Instagramprofiler, speciellt utvalda genom en algoritm baserad bland annat på artificial intelligence och ansiktsigenkänning. Med AI som grund kan Collabs by Bonnier Magazines & Brands erbjuda relevanta data och insikter när en annonsör skapar, genomför och följer upp sina influencer marketing kampanjer.

– Vi vill göra det enkelt för företag att på egen hand skapa och genomföra professionella micro/macro kampanjer, utan att det ska kosta hundratusentals kronor i administration och omkostnader. Collabs by Bonnier Magazines & Brands innebär en träffsäker söktjänst som visar all relevant data på ett komplett, säkert och transparent sätt, presenterat i ett kampanjverktyg som tillåter företag att genomföra kampanjer från A till Ö på ett och samma ställe, säger Daniel Troyse, Head of Influencer på Bonnier Magazines & Brands.

Till skillnad från andra alternativ på marknaden har Collabs by Bonnier Magazines & Brands fokuserat på användarvänlighet och att möjliggöra en kampanjhantering från början till slut. Med hjälp av Collabs by Bonnier Magazines & Brands verktyg kan kampanjer enkelt skapas för såväl microinfluencers som macroinfluencers. Verktyget ersätter betalningstransaktioner och uppföljning av genomförda kampanjer, genom en sömlös hantering och erbjuds med ett abonnemang.

– På kort tid har vi märkt hur små och stora företag sparat både tid och pengar genom att implementera Collabs by Bonnier Magazines & Brands i sin verktygslåda för marknadsföringsaktiviteter på Instagram. Collabs by Bonnier Magazines & Brands ersätter egenutvecklade excelark för att söka manuellt efter influencers på Instagram. Collabs by Bonnier Magazines & Brands erbjuder en i realtid en uppdaterad överblick över vilka influencers som deltar i en kampanj och vilken effekt deras aktiviteter skapar, säger Anna Lund Jeppsson, försäljningsansvarig för Collabs på Bonnier Magazines & Brands.

Mer om tjänsten på https://collabs.app/

Daniel Troyse, Head of Influencer på Bonnier Magazines & Brands, 070-647 4712 daniel.troyse@mag.bonnier.se

Anna Lund Jeppsson, försäljningsansvarig Collabs by Bonnier Magazines & Brands, 076-535 6400 anna.lundjeppsson@mag.bonnier.se