Bonnier Tidskrifter byter namn till Bonnier Magazines & Brands

Bonnier Tidskrifter, Sveriges ledande tidskriftsförlag, byter namn till Bonnier Magazines & Brands.

– ”Tidskrifter” har länge fungerat som en bra beskrivning av vår verksamhet, men i dag gör vi så mycket mer, säger förlagets vd Lars Dahmén. Vårt nya namn visar att magasinen fortsätter att vara en viktig del av vår verksamhet, samtidigt som det lyfter fram att grunden för allt vi gör är våra starka varumärken.

Namnbytet hänger också ihop med den flytt som förlaget gör i augusti, då hela verksamheten flyttar från Sveavägen 53 till helt nya lokaler i Bonnierhuset på Torsgatan 21.

– Den flytt vi genomför i år är inte bara fysisk utan också mental, och kommer att göra oss ännu bättre rustade för att utveckla verksamheten i de snabba förändringar som hela medievärlden genomgår, säger Lars Dahmén.

Namnbytet träder i kraft den 7 augusti när vi flyttar till våra nya lokaler på Torsgatan.

Bonnier Magazines & Brands omsätter cirka 1 miljard kronor och har omkring 350 anställda. Bland företagets över 20 varumärken finns Damernas Värld, amelia, Teknikens Värld, Lantliv, Privata Affärer, Tara och Allt om Mat.

Lars Dahmén, vd Bonnier Magazines & Brands

lars.dahmen@bt.bonnier.se