Bonnier Tidskrifter lanserar annonsstyrning i realtid baserat på surfbeteende

Nu skapas nya möjligheter för annonsörer att träffsäkert nå rätt besökare via Bonnier Tidskrifters sajter. Med ett semantiskt analysverktyg som läser av besökarens beteende kan annonsörer i realtid nå fram till de som visar köpintresse när de gör research om en specifik produkt.

- Med semantik fångar vi upp personer under tiden de gör sin research online, till exempel via artiklar och recensioner. Därmed kan vi rikta rätt budskap mot rätt personer mitt i deras researchprocess istället för efteråt. Denna metod ger oss en ännu närmare definition av egentlig pre-targeting, säger Jorid Aldrin, digital medieanalytiker på Bonnier Tidskrifter.

Bonnier Tidskrifter har flera kända varumärken, bland annat veckorevyn.com, amelia.se, alltommat.se, damernasvarld.se, skonahem.com och mama.nu. Sajterna är uppbyggda i en miljö så att annonsörers budskap alltid är ensamma i skärmen. Beteendestyrda annonser kommer därmed inte konkurrera med andra annonsörers budskap.

- Vi kan nu erbjuda våra kunder tillgång till uppdaterad högkvalitativ förstapartsdata som hjälper de att bli mer relevanta för målgruppen i en förstaklassig annonsmiljö och därigenom nå mycket högre effekt, säger Andreas Sandin, Sales Director på Bonnier Tidskrifter

Bonnier Tidskrifter samarbetar med finska företaget Leiki som har tagit fram verktyget och idag är världsledande inom semantisk analys. Verktyget har cirka 170 000 semantiska teman och 2 miljoner språkmässiga regler.

För mer information kontakta försäljningsdirektör Andreas Sandin 070-620 12 93 eller andreas.sandin@bt.bonnier.se

• annons & marknad