Bonnier Tidskrifter och Tailsweep kraftsamlar – skapar Nordens största influencernätverk

Bonnier kraftsamlar nu influenceraffären när Bonnier Tidskrifter och Tailsweep går samman och skapar Nordens största influencernätverk med över 250 influencers.
– Sammanslagningen innebär att vi blir störst på influencermarketing och kan erbjuda annonsörerna en unik bredd av influencers att samarbeta med, säger Andreas Sandin, försäljningsdirektör på Bonnier Tidskrifter.

Nu förstärker Bonnier Tidskrifter sin digitala satsning rejält.

– Vi älskar influencers och därför känns Tailsweep och Bonnier Tidskrifter som en match made in heaven. Tailsweep jobbar fantastiskt bra med sina influencers, kunder och kommer med spännande tekniska lösningar. Inte bara att vi kan erbjuda våra annonsörer ett nytt unikt samarbete, även våra Influencers får en ny unik karriärsstege. Vi kan erbjuda dem samarbeten med nya profiler och nya kreativa redaktionella upplägg. Det känns som en dröm att vi får koppla ihop nya digitala talanger med våra starka varumärken, sajter, magasin och eventaffärer, säger Frida Boisen, Digital chef på Bonnier Tidskrifter.

Tailsweep blir nu en del av Bonnier Tidskrifters erbjudande vilket skapar helt nya möjligheter för besökare att hitta nya influencers. Även annonsörerna gynnas genom nya tekniksatsningar som gör att de når djupare och mer effektivt in i målgrupper och vertikaler.

- Tailsweep var först med influencermarketing redan 2006 och tillsammans med Bonnier Tidskrifter så blir vårt influencererbjudande dessutom överlägset störst på marknaden. Vi stärker upp i alla vertikaler och vårt innehåll får både mest bredd och mest djup. Nu fortsätter vår satsning på innovativ teknik, bra research och starka influencers", säger Daniel Troyse , Head of Influencer på Tailsweep.

Tailsweep har ett nätverk med ca 190 fristående influencers och är idag Sveriges ledande agentur för influencers med inriktning på blogg, Instagram, Facebook och andra sociala medier. Bonnier Tidskrifter har cirka 60 influencers där samtliga är knutna till kända varumärken som exempelvis amelia, Damernas Värld, mama, Sköna hem med flera.

– Redan idag är Influencers en del av vårt kärnerbjudande och har varit så under flera år. Vi som marknadsledare behöver leda denna affär in i nästa fas och det gör vi genom att bredda vårt erbjudande med det fantastiska nätverk som Tailsweep står för. Utöver räckvidd kommer vi även kunna erbjuda en trygghet för annonsörerna som vi vet efterfrågas när det gäller kvalitet och leverans, säger Andreas Sandin, försäljningsdirektör på Bonnier Tidskrifter

Här är några av de influencers som Bonnier Tidskrifter och Tailsweep samarbetar med: Sanna Nielsen, Charlotte Perrelli, Camilla Läckberg, Elaine Eksvärd, Malin Wollin, Jessica Almenäs, Magnus Carlsson, Frida Fahrman, Michaela Forni, Andrea Hedenstedt, Mirka Norrström, Caroline Blomst, Madeleine Ilmrud och Molly Rustas.

För mer information kontakta försäljningsdirektör Andreas Sandin 070-620 12 93 eller andreas.sandin@bt.bonnier.se

• influencers
  • frida boisen