Bonnier Tidskrifter säkrar influenceraffären - utlovar 100%-nöjd-kund-garanti

Influencer marketing har aldrig varit så hett som nu. Samtidigt har samarbeten i vissa fall inneburit snåriga, otydliga avtal, där varumärken tagit skada på grund av misslyckade influencersamarbeten. Därför har Bonnier Tidskrifter och Tailsweep tagit fram en kvalitetssäkring av deras influencers och går nu ut med en 100% nöjd-kund-garanti till sina annonsörer.

– Det här är något som efterfrågas bland annonsörerna på grund av en växande osäkerhet och ett ökat behov att kunna känna sig trygga när de samarbetar med influencers. Vi säkerställer att våra influencers är seriösa aktörer och inte har något "gammalt groll i bagaget" genom en gedigen bakgrundscheck. Vi jobbar även mycket med matchningen mellan kund, kampanj och influencer för att uppnå bästa möjliga resultat, säger Caroline Ensér, Head of Influencers på Bonnier Tidskrifter.

Kvalitetssäkringen innebär flera punkter som ökar tryggheten för annonsörerna och fördelarna är många. Utöver en gedigen bakgrundscheck säkerställer Bonnier Tidskrifter bland annat att influencers inte samarbetar med konkurrerande varumärken inom en viss tid. Bonnier Tidskrifter ser till att lagar och avtal efterföljs samt att annonsörerna får möjlighet att godkänna innan publicering. För total kundnöjdhet sker alla samarbeten med tydliga målsättningar och annonsörer får detaljerade kvitton på hur kampanjer levererat baserat på flera parametrar.

– Vi är mycket stolta över våra influencers och vi har en oerhört tät kontakt med dem. Vi träffar dem ofta och bollar idéer tillsammans med dem. Som Nordens största influencernätverk är det självklart för oss att vi tar lead på kvalitetsfrågan för Influencer marketing. En sådan här kvalitetssäkring behövs i branchen och för oss är självklart trovärdighet och kvalité alltid högsta prioritet, säger Frida Boisen, Digital chef på Bonnier Tidskrifter.

Bonnier Tidskrifter har även tagit till rutiner inspirerade av deras nya samarbetspartner Tailsweep:

– Vi har en 100% nöjd-kund-garanti eftersom vi älskar att leverera kvalité till våra kunder. För att möta upp kundernas efterfrågan på snabbhet har vi en en-timmes-svars-garanti med svar till våra kunder inom en timme, 24 timmar om dygnet, säger Daniel Troyse, Head of Influencer, Tailsweep

Några av de influencers som Bonnier Tidskrifter och Tailsweep samarbetar med på flera olika plattformar, i magasin och digitala kanaler är Sanna NielsenCharlotte PerrelliCamilla LäckbergElaine EksvärdMalin WollinJessica AlmenäsMagnus CarlssonFrida FahrmanMichaela ForniAndrea HedenstedtMirka NorrströmCaroline Blomst och Madeleine Ilmrud.

Caroline Ensér, Head of Influencers 076-897 94 93, caroline.enser@bt.bonnier.se
Frida Boisen, Digital chef & ansvarig utgivare: 070-300 27 40 frida.boisen@bt.bonnier.se