Damernasvarld.se satsar på skönhet och rekryterar två beautybloggare

Damernasvarld.se utökar sin redaktionella satsning på skönhet genom att rekrytera bloggarna Malin Hartzell och Isabelle Engqvist.

– Skönhet är ett område som både läsare och annonsörer gärna vill se mer av och vi har länge letat efter rätt profiler till det uppdraget. Vi är superglada att kunna välkomna både Isabelle Engqvist med bloggen Isastar, och Malin Hartzell med bloggen Molkan som med sin kunskap inom området både inspirerar och guidar, säger Johanna Ewerbring, webbredaktör på Damernas Värld.

Isabelle Engqvist är makeupartist och kommer närmast från MyShowroom. Hennes blogg är en mix av proffstips och inspiration utifrån en personlig makeupstil. Malin Hartzell presenterar sin blogg med fantastiska fotografier om såväl produktnyheter som kreativa sminkningar.

Under året har Damernasvarld.se redaktionellt satsat på att öka fokus på skönhet, både genom artiklar, tester och en serie webb-tv om hårstyling.

– Vår webb-tv satsning har slagit nya rekord och varit uppskattad av våra läsare. Nu är vi glada att även ha två så kreativa profiler inriktade mot makeup som vi kan utöka vårt rörliga utbud med, säger Johanna Ewerbring.

– Skönhet är ett viktigt område för Damernas Värld och genom Isabelle Engqvist och Malin Hartzell kommer vi nu i högre grad kunna utvidga vårt erbjudande till våra kunder, genom bloggarna i konceptuella och rörliga kampanjer, säger Sanna Wijkström Head of Digital Advertising på Bonnier Tidskrifter.

Damernasvarld.se har sedan tidigare åtta bloggare bland andra Charlotte Perrelli, Tilda Bjärsmyr, Valerie Aflalo, Starwoman och Martina Bonnier, chefredaktör och modechef. Sajten har i dag ca 200 000 unika besökare per vecka.

Johanna Ewerbring, redaktör för Damernas.se

Sanna Wijkström, Head of Digital Advertising

• Skönhet

• makeup
  • blogg
  • makeupartist
  • skönhet
  • damernas
  • damernas värld

Som Sveriges ledande tidskriftsutgivare erbjuder Bonnier Tidskrifter produkter som underhåller, berikar, vägleder och inspirerar. Telefon: 08 736 53 00. Besöksadress: Sveavägen 53, Stockholm.