Elaine Eksvärd flyttar till mama.nu

Retorikexperten och författaren Elaine Eksvärds populära blogg hittas från och med i dag på mama.nu Där kommer hon bland annat att skriva om livet som karriärmamma till sonen Matheo.

Elaine Eksvärd, 33, syntes flitigt som expert i TV4 och SVT under höstens valrörelse. Hon driver företaget Snacka Snyggt som erbjuder kurser och föreläsningar om retorik tillsammans med maken Gustav Eksvärd och hon har skrivit flera böcker i ämnet. Hon är även mamma till sonen Matheo, 2,5. Sedan i oktober är hon också en av fyra krönikörer på mama.nu.

mama har flirtat med mig länge nu och till slut föll jag för charmen och tänkte what the hell, vi inleder en relation. Det känns härligt. Jag är glad för den mysiga stämningen och taggad för att bita ifrån om det kommer några besserwissers till föräldrar. Jag är ju inte den där bull- och bakmamman som jag någonstans vill vara, utan den där karriärmamman som man både avundas och ser ner på - ”hur är egentligen din kontakt med barnet?” Det blir spännande! säger Elaine Eksvärd.

mama.nu har cirka 350 000 unika besökare i veckan. Sajten har sedan tidigare 15 bloggare, bland andra Carola Häggkvist, Frida Fahrman, Carin da Silva, Ann Söderlund och Kitty Jutbring.

– Det känns superroligt. Elaine är en stark och trovärdig profil som vi är glada att ha hos oss, säger Anne Kolehmainen, redaktör för mama.nu.

Besök Elaine Eksvärds blogg:
blogg.mama.nu/elaineeksvard

För mer info kontakta:

Anne Kolehmainen, redaktör mama.nu
tel: 08-736 59 73

• Livsstil

• elaine eksvärd
  • mama.nu
  • mama

Telefon: 08 736 53 00.
Besöksadress: Sveavägen 53, Stockholm.