Frida Åberg till Bonnier Tidskrifter

Frida Åberg, i dag Client Service Director på PhD går till Bonnier Tidskrifter och tar den nyinrättade rollen som övergripande chef för Creative Studio och Insikt. Rollen innebär att leda Bonnier Tidskrifters satsning vidare avseende kommunikationsstrategier, produktion, optimering och analys.

- Det känns jättespännande att efter många år på mediebyråsidan gå över till Bonnier Tidskrifter. Ett företag med anor och som har utvecklats enormt! I dag har Bonnier Tidskrifter en stor familj av varumärken med många olika produkter och plattformar som är starka och håller väldigt hög kvalitet. Jag ser verkligen fram emot att få vara med och fortsätta utveckla affärerna tillsammans med mina nya kollegor, säger Frida Åberg

Bonnier Tidskrifter har senaste året producerat och levererat större konceptaffärer på flera av sina plattformar och under längre tid för bland annat Netflix, Pampers, Plantagen, McDonald’s, Dove med flera.

- Under många år har vi varit experter på att producera innehåll åt våra kunder i syfte att utbilda, inspirera och guida specifika målgrupper. Oavsett plattform är vi grymma på att se till att innehållet får hög räckvidd i önskad målgrupp. Det vi producerar inne på Creative Studio är inte tilläggsprodukter till annonsaffären, det är många gånger kärnan i affären för oss säger Andreas Sandin, annonsdirektör på Bonnier Tidskrifter.

Ny chef för Creative Studio är Rebecka Edgren Aldén, i dag konceptansvarig, med ett förflutet som bland annat chefredaktör för mama och andreredaktör för Damernas Värld. Tidigare chef för Creative Studio, Camilla Sandström, kommer att fortsätta inom Bonnier Tidskrifter med ett nytt uppdrag. Chef för Insiktsavdelningen är Louise von Stockenström som har mångårig erfarenhet av rådgivning, analys och som bland annat ansvarar för de uppskattade insiktsundersökningar som Bonnier Tidskrifter tar fram.

- Med Frida hos oss säkerställer vi att vi blir en fullservicepartner till bolag som vill nå Sveriges kvinnor. Vi har den data, räckvidd, insikter, kunskap, kreativitet, system och servicenivå som kunder behöver och eftersöker, säger Andreas Sandin vidare.

Frida Åberg börjar på Bonnier Tidskrifter den 1 september 2017.

Vill du veta mer?

Kontakta Andreas Sandin, 070-620 12 93, andreas.sandin@bt.bonnier.se

eller Frida Åberg, 070 410 58 37, frida.aberg@phdmedia.com

Bonnier Tidskrifter - med varumärken som bland annat Damernas Värld, mama, VeckoRevyn, Sköna hem, Allt om Mat, ToppHälsa, Hembakat, Styleby och Allt om Trädgård når vi cirka 70% av landets kvinnor varje månad. Bonnier Tidskrifter driver också det största influencernätverket i Norden, med fler än 250 influencers. Bonnier Tidskrifter är en del av Bonnier AB.