Isabella Löwengrip tar plats hos Bonnier Magazines & Brands

Entreprenören Isabella Löwengrip driver en av Sveriges största och mest älskade bloggar som från och med nu kommer att ligga hos Bonnier Magazines & Brands och på Tailsweeps plattform.

– Det känns fantastiskt roligt att låta Bonnier sköta den tekniska delen av min blogg. Jag har under det sista halvåret arbetat mycket med att driva all försäljning av utrymme i mina sociala medie-kanaler på egen hand genom Löwengrip Invest, och då känns det tryggt att låta Bonnier sköta de tekniska delarna och att mitt team kan fokusera på det kreativa arbetet, säger Isabella Löwengrip.

I Isabellas blogg får besökarna följa hennes liv, både privat med barnen och hennes framgångar som entreprenör. 2018 utsågs hon av Veckans Affärer till näringslivets mäktigaste kvinna. Isabellas samarbete med Bonnier Magazines & Brands innebär att hennes blogg kommer att drivas på en Tailsweep-plattform. Hon kommer även att synas mer i Bonnier Magazines & Brands sammanhang - i magasinen, på event, som föreläsare med mera.

– Jag är imponerad över hur Bonnier som storbolag alltid strävar efter att vara nytänkande och alltid ligga i framkant. Framförallt deras förmåga att driva många varumärken parallellt. Bonnier Magazine & Brands och jag har samma målgrupp och det känns således naturligt att vi ska jobba tillsammans. Inte minst ser jag fram emot att få arbeta närmare Bonnier Magazines & Brands egna profiler. Till exempel är Amelia Adamo en person jag alltid har imponerats av, säger Isabella Löwengrip.

Isabella Löwengrip utsågs nyligen till Årets Businessmama av magasinet mama. En titel hon erövrade utifrån hur skickligt hon bollar sin tid med barnen samtidigt som hennes karriär går som en raket. Utöver att Isabella driver en av Sveriges största bloggar så arbetar hon även som Creative Director på Löwengrip Invest som hon äger tillsammans med Pingis Hadenius. Under 2017 startade hon även Nordic Tech House, som fungerar som en accelerator för nystartade bolag främst inom e-handel.

På Bonnier Magazines & Brands är man glada över Isabellas beslut:

– Jag är väldigt glad att Isabella Löwengrip numera är en del av Bonnier Magazines and Brands influencerstall. Det finns många likheter i våra hjärtefrågor såsom; skönhet, livsstil, kvinnligt entreprenörsskap och teknik. Vi har många synergier mellan Bonnier Magazines and Brands och Isabella Löwengrip som vi ser fram emot att utveckla tillsammans med våra varumärken och kunder, säger Caroline Ensér, Affärsområdeschef Influencer på Bonnier Magazines & Brands.

Även Daniel Troyse, Head of Influencers på Tailsweep ser positivt på samarbetet:

– Vi är väldigt glada att Isabella har valt vår tekniska lösning på Tailsweep som är bäst i Sverige. Vi ser fram emot ett långt och givande samarbete, säger Daniel.

För frågor, kontakta:
Caroline Ensér, Affärsområdeschef Influencer,caroline.enser@mag.bonnier.se,076-897 9493
Daniel Troyse, Head of Influencers,daniel.troyse@mag.bonnier.se,070-64 74 712

• PR, kommunikation