Nina Egnell blir ny E-commerce Manager på Bonnier Tidskrifter

Bonnier Tidskrifter växlar upp sin e-handelssatsning genom att rekrytera Nina Egnell som ny E-commerce Manager.

– Vi är inne i en stark tillväxtfas och med Nina och hennes gedigna erfarenhet av e-handel har vi hittat precis den kompetens vi behöver för att kunna ta nästa steg i vår satsning och fortsätta expandera, säger Emma Norén, Marknadsdirektör på Bonnier Tidskrifter.

Nina Egnell kommer närmast från rollen som e-handelsansvarig på Indiska. Hon har dessförinnan erfarenheter från liknande tjänster, däribland Duni AB, Boozt Fashion och Yves Rocher. Nina börjar sin anställning på Bonnier Tidskrifter den 2 maj.

– Det ska bli otroligt spännande och kul att få vara med och ta Bonnier Tidskrifters e-handel till nästa nivå. Med de starka varumärken som Bonnier Tidskrifter har ser jag en fantastisk potential att stärka e-handeln som försäljningskanal och samtidigt utveckla kanalen som mervärde för befintliga och potentiella prenumeranter, säger Nina Egnell.

Kontaktpersoner:

Emma Norén, Marknadsdirektör Bonnier Tidskrifter, emma.noren@bt.bonnier.se, 070-485 12 44.

Nina Egnell, nina.egnell@gmail.com, 070-450 31 84

• annons & marknad