Pressinformation från Bonnier Tidskrifter

I en cykelolycka i morse omkom mycket tragiskt Pontus Schultz, Publisher och chef för Bonnier Tidskrifters affärsområde B2B, och även chefredaktör för Veckans Affärer.

Olyckan skedde under den sista etappen av en sju dagar lång cykeltävling för amatörer, Haute Route 2012. Enligt organisationen åkte Pontus Schultz olyckligt av vägen i södra delen av franska alperna och avled av fallet. Tävlingens läkarteam och säkerhetsmotorcyklar var mycket snabbt på plats efter att olyckan inträffat, men hans liv gick inte att rädda.

Pontus Schultz var en mycket hängiven och erfaren cyklist, men också en hängiven publicist och en nyckelperson inom Bonnier Tidskrifters organisation. Han satt med i förlagets ledningsgrupp. Han har också jobbat med utvecklingsuppdrag för Bonnier AB, bl a var han starkt engagerad i framtagningen av möjligheter för magasin på läsplatta.

Ulrika Saxon, sedan 1 augusti i år vd på Bonnier Growth Media, jobbade nära Pontus under sina sju år som vd för Bonnier Tidskrifter. Hon säger:
"Det som har hänt vår vän och medarbetare Pontus är fruktansvärt och ofattbart. Våra tankar går i första hand till hans närmaste familj, hustru och tre barn. Han kommer att bli mycket, mycket och djupt saknad."

Mats Carleson, sedan 1 augusti vd för Bonnier Tidskrifter,  och mångårig kollega till Pontus, bl a i förlagets ledningsgrupp, säger:
”Det som har hänt är enormt tragiskt och ofattbart. Pontus var så glad över att fira sin 40 årsdag på cykel. Vi kommer alla att sakna Pontus. Bonnier Tidskrifter och branschen har mist en stor entreprenör och visionär.”

• pontus schultz