PT-Fia flyttar sin blogg till amelia.se

Influencern och träningsprofilen Sofia ”PT-Fia” Ståhl driver en av Sveriges största och mest prisbelönta träningsbloggar. I december förra året meddelade Sofia att hon avslutat samarbetet med Tourn och nu flyttar hon sin blogg till amelia.se.
- Det känns fantastiskt roligt att få gå tillbaka till Bonnier Magazines & Brands - och den här gången till amelia vars varumärke rimmar så gott med mitt eget, säger Sofia.

Tillsammans med tidningen amelia - Sveriges största tidning för kvinnor, har PT-Fia haft flera samarbeten under åren. Sen 2017 har hon synts som tidningens hälso- och träningsprofil, hållit i onlinekurser och hon har även hållit i träningspass och föreläsningar under deras träningsresor. Nu flyttar hon sin blogg till amelias nätupplaga.

- Eftersom jag redan är profil i tidningen och har gjort en onlinekurs om gravidträning så kändes det här som ett naturligt steg. Jag ser fram emot att göra många roliga samarbeten och projekt tillsammans med Bonnier Magazines & Brands och amelia de kommande åren, säger Sofia.

Sofia beskriver sin blogg som ”en mänsklig blogg om träning, mat, stress, vardag och det här med att försöka skapa balans”. En livsåskådning som hon tycker stämmer väldigt bra överens med amelias värderingar.

- Både jag och amelia strävar efter att lyfta sunda perspektiv av hälsa och allt vad det innebär med träning, mat, stress osv. När så många är sjukskrivna av utmattning och många förknippar träning med press och perfektion så känns det extra viktigt att vara en motpol, fortsätter Sofia.

PT-Fia har alltid haft många järn i elden. Hon har bland annat drivit två podcasts – Omänskligt och Ofiltrerat. Hon har även gett ut två böcker, jobbat som hälsoredaktör på Metro och Metro Mode, samt medverkat som träningsprofil, programledare, ambassadör och modell i flera sammanhang.

- Vi är oerhört glada över att PT-Fia har valt att komma till oss på Bonnier Magazines & Brands och bli en del av vårt stora influencernätverk. I hennes blogg tar hon upp viktiga ämnen från samtiden som berör en stor följarskara, vilket gör denna rekrytering helt perfekt för oss och amelia. Vi arbetar ständigt med att stärka upp influenceraffären med starka profiler och PT-Fia är en riktigt bra samarbetspartner för flera av våra annonsörer. Intresset är stort och flera stora samarbeten har redan dragit igång, säger Caroline Ensér, Affärsområdeschef Influencer på Bonnier Magazines & Brands.

PT-Fias blogg på amelia.se hittar ni här.

För frågor, kontakta

Caroline Ensér, affärsområdeschef Influencer, caroline.enser@mag.bonnier.se, 076-897 9493