Sanna Wijkström är ny Annonschef digitala medier

Bonnier Tidskrifter har rekryterat en ny Annonschef digitala medier: Sanna Wijkström. Hon kommer närmast från Egmont, där hon arbetat som Affärsutvecklare digitala medier.

Sanna Wijkström har drivit och utvecklat digitala annonsaffärer inom media sedan 1997. Hon har arbetat på Dagens Nyheter, Allt om Stockholm, i säljbolag och de senaste sju åren på Forma, numera Egmont. I går, måndagen den 24 augusti, tillträdde hon som Annonschef digitala medier på Bonnier Tidskrifter.

– Tidskriftsmiljön är både roligast och mest utmanande, med de unika möjligheter som finns i att koppla ihop alla kanaler kring ett varumärke, en målgrupp eller ett segment. Jag ser verkligen fram emot att få arbeta med Bonnier Tidskrifters fantastiska varumärken, säger Sanna Wijkström.

Bonnier Tidskrifters sajter har i genomsnitt 2,2 miljoner unika besökare i veckan, och magasinen läses av ca 3,7 miljoner läsare om året.

– Jag är mycket glad över att Sanna Wijkström blir vår nya Annonschef digitala medier. Vi har en mycket stark position som vi nu vill ta vidare. Sanna har med sin gedigna digitala kompetens och sin bas i affärsutveckling och försäljning helt rätt egenskaper för uppdraget, säger Bonnier Tidskrifters Annonsdirektör Maria Croon.

För frågor, kontakta gärna:
Maria Croon, Annonsdirektör, 0706-194532, maria.croon@bt.bonnier.se
Sanna Wijkström, Annonschef digitala medier, sanna.wijkstrom@bt.bonnier.se