STYLEBY firar fem år – med sitt största nummer någonsin

I mars firar modemagasinet STYLEBY fem år och ger ut sitt största nummer någonsin – med dubbelt så många redaktionella sidor och två olika omslag.

– Det händer otroligt mycket kring STYLEBY just nu, det kokar kring varumärket, säger Jonna Bergh, chefredaktör, och fortsätter:

– I mars är det fem år sedan vi lanserade STYLEBY, och för att fira bjuder vi på dubbelt så många redaktionella sidor som vanligt och bjuder på två olika omslag för första gången i magasinets historia. Glädjande är att intresset från annonsmarknaden har varit enormt. Vi har sålt slut i flera omgångar, och gjort flera uppgångar för att bemöta det stora trycket. Förmodligen blir det ytterligare någon uppgång till innan vi stänger numret i slutet på månaden. Otroligt roligt att det är ett sådant drag!

Parallellt med produktionen av den extra omfångsrika jubileumsutgåvan av STYLEBY har även det första STYLEBY Trend Talks arrangerats. I samband med Fashion Week Stockholm erbjöds läsare en modekväll med trendspaningar, samtal och intervjuer från scenen på Kulturhuset i Stockholm.

– Jag vågar säga att det var succé för alla inblandade – för STYLEBY, för våra samarbetspartners (Engelberts och Mood Stockholm) och, viktigast av allt, för publiken. Vi har länge velat undersöka hur STYLEBY fungerar live på en scen inför publik, och svaret är att det fungerade fantastiskt bra! Vi skissar redan på att arrangera ytterligare ett STYLEBY Trend Talks innan sommaren, och två under hösten.

Innan jul lanserade STYLEBY tre nyheter – STYLEBY Beautybox (en box skönhetsprodukter för ett bra pris), STYLEBY Weekend Edit (nyhetsbrev som utkommer varannan fredag) och ett utökat Instagram-erbjudande. Innan sommaren står STYLEBY City Weekend (shoppingresa) samt STYLEBY.nu på tur.

– Efter fem år med print lanseras STYLEBY online under våren. Längtan är stor bland varumärkets kunder – både läsare och annonsörer – och det ska bli fantastiskt roligt att få arbeta online med detta fortsatt pigga och kvalitativa varumärke som på kort tid nått så stor internationell ryktbarhet, säger Jonna Bergh.

STYLEBYs jubileumsnummer utkommer till prenumeranter den 18 mars och i butik den 22 mars.

För mer information, kontakta: Jonna Bergh (chefredaktör), 08-736 56 20 eller Camilla Henriksen (marknadschef), 08-736 53 43.

• Mode

• annons & marknad