Här bjuder du pappa på Fars dag-middag på söndag

Funderar du på vad du ska ge mannen som redan har allt på Fars Dag? Det finns en sak som han säkert önskar sig: tid med dig. Så glöm slipsar och strumpor och bjud din pappa på lite kvalitetstid. Bookatable har tagit fram listan över restaurangerna att ta honom till.

På söndag är det Fars Dag och det brukar sägas att vägen till en mans hjärta går genom magen. Bookatable har därför valt ut restauranger som passar perfekt att ta pappa till.

– När Fars Dag stundar är det lätt att få prestationsångest. I själva verket är tid bland det finaste du kan ge någon. Att sätta sig ner med sin familj för att prata och äta är en gåva som räcker länge. På dessa utvalda restauranger får du chansen att både spendera tid med din far och avnjuta mat av hög kvalité, säger Jonas Carlén, Commercial Director på Bookatable.

5 bästa restaurangerna att bjuda pappa på

Mäster Anders

Här serveras rustik och vällagad mat med inspiration från de franska, svenska och amerikanska köken. Fokus ligger på träkolsgrillade kött- och fiskrätter, men på menyn finns även skaldjur och välkomponerade vegetariska rätter. Vinlistan är omfattande och innehåller många viner från välrenommerade producenter i både Europa och Nya världen med betoning på Frankrike. Mäster Anders brygger dessutom sitt eget öl som passar utmärkt tillsammans med menyn eller för den som vill ta ett glas i baren.

Stallmästaregården

Fira pappa med brunch på Stallmästaregården, där de dagen till ära lovar att lägga extra mycket kärlek i sin brunch och även utöka deras redan fantastiska dessertbord med prinsesstårta. Deras Fars Dags-paket inkluderar ett glas champagne, brunch, kaffe och Fars Dag-tårta.

Prinsen

Prinsens meny består av svenska och franska klassiker, med kötträtter som biff Rydberg och Wallenbergare, eller fisk- och skaldjur som moules frites och bräckt röding från fjällen.Inredningen går i klassisk sekelskiftesstil, och restaurang Prinsens långa historia sitter bokstavligen i de spegel- och panelklädda väggarna. En trappa ned ligger Brut Bar, med ett stort utbud av mixade cocktails och champagne.

Två små svin

Två små svin röstades fram till Årets bästa restaurang på Södermalm tidigare i år. Menyn doftar av Centraleuropa, snaps och smörrebröd, kryddat med hipsterkänsla och tjeckisk coolhet – en gammal ölhall där du kan äta sill med kryddost, gräddfil och rödlök eller Skagenröra med löjrom från Vänern. Mindre fisktokiga väljer med fördel leverpastej med champinjoner, bacon, kapris och rödbetor eller fransk råbiff rätt och slätt. Årstakrogen Två små svin vet hur man serverar klassiska danska smörrebröd och tjeckiska långkok med finess.

Berns asiatiska

På helgerna dukar Berns Asiatiska upp en stor asiatisk brunchbuffé med oändliga valmöjligheter och om eftermiddagarna serveras Yum Cha, en kinesisk afternoon tea där du bland annat kan avnjuta dumplings och ett stort dessertbord med efterrätter från Berns eget Patisserie.

Läs mer och boka via www.bookatable.se

För mer information vänligen kontakta:
Emma Nordenstaaf, PR-kontakt
Mail: emma.nordenstaaf@spotlightpr.se
Telefon: +46 (0)704- 29 99 59

• fars dag
  • boka restaurang

Bookatable är, med sina 12 000 restauranger och miljontals bokande gäster varje månad, Europas största onlinesajt för restaurangbokningar. Bookatable verkar för att föra samman krögare och gäster via en enda, levande och dynamisk mötesplats. Bookatables huvudkontor ligger i London och har lokala kontor i Hamburg och Stockholm. Bookatable har restauranger i över 19 länder och tar bokningar från fler än 31 länder. Exklusiv samarbetspartner är Michelin.

Bookatable låter gäster utforska, upptäcka och boka restauranger snabbt och enkelt via sin app och webbsajt - direkt mobil, läsplattan eller via en dator. Från centralt belägna toppkrogar till lokala matställen och välrenommerade Michelinstjärnkrogar – med mer än tusentals restauranger över hela Europa att välja bland har Bookatable allt. Bookatable hjälper restauranger som exempelvis Pied a Terre, Pizza Express och Hilton med onlinebokningar genom deras egna webbsajter, Bookatable.com och andra nyckelpartners som Tripadvisor.co.uk, SquareMeal.co.uk, Michelin.fr, Reserviermich.de och Restaurangkartan.se. Bookatables prisbelönta molnbaserade teknologi hjälper restauranger att hantera bokningar och bordsplaceringar och att säkerställa optimala sittningar och förmedlar över 2 miljoner gäster till sina restaurangkunder varje månad.

För ytterligare information besök http://www.bookatable.se