Krogveckan, Sveriges största restaurangfestival, är tillbaka 25 januari!

För tionde året i rad rullar Krogveckan ut på krogar runtom i Sverige med fantastiska erbjudanden där matgäster erbjuds möjlighet att avnjuta en 2-rättersmeny för 200 eller 300 kronor. Krogveckan anordnas av Bookatable by Michelin och pågår mellan 25 januari till 10 februari.

Sedan starten 2010 har Krogveckan varit ett uppskattat återkommande inslag varje år, där tusentals matgäster passat på att boka in en restaurangupplevelse och avnjutit en tvårättersmeny till ett förmånligt pris. I år inleds festivalen 25 januari och avslutas 10 februari. Ett hundratal restauranger deltar, främst i Stockholm och Göteborg, men även i övriga landet. Bokningen har redan öppnat och trycket har varit högt redan från början.

– Krogveckan är vårt största evenemang på året och ger alla matälskare möjlighet att prova olika kök, hitta ny inspiration och kanske även en ny favorit. Samla vännerna, familjen och missa inte tillfället att äta riktigt god mat, till ett mycket förmånligt pris, säger Åsa Murphy, Managing Director på Bookatable.

Då Krogveckan firar 10 år fokuserar Bookatable på att skapa extra uppmärksamhet runt evenemanget i år. Fredag och lördag finns en popuptruck, Krogtrucken, uppställd i de centrala delarna av Stockholm. Där får besökare möjlighet att gratis testa smakprover från några av de deltagande restaurangerna – Miss Voon, Mr Voon och Il Tempo, tävla om fina priser och få hjälp med bordsbokningar.

Krogveckan samarbetar även med podcasten Edward Bloms Smörgåsbord som är en av Sveriges allra största matpoddar. I avsnittet som sänds 24 januari ges tips om vad man inte får missa under Krogveckan. Lyssnare kommer kunna tävla om en lunch i sällskap med Edward Blom & Mats Ryd där vinnaren får vara med under inspelningen av ett poddavsnitt.

För att hålla koll på Krogtrucken, Edward Bloms Smörgåsbord och allt annat som händer under Krogveckan, följ oss på Instagram (bookatable.se) och Facebook (Bookatable by Michelin SE).

Ett urval av deltagande restauranger:

Il Tempo, Stockholm

Miss Voon, Stockholm

Mr Voon, Stockholm

Lux Dag för dag, Stockholm

Lykke och löjromsbaren, Stockholm

Trattorian, Stockholm

Waipo, Stockholm

Strandvägen 1, Stockholm

Piren Restaurang och Bar, Stockholm

Proviant, Stockholm

Ljunggren, Stockholm

Somm Restaurant & Wine Bar, Göteborg

Familjen, Göteborg

Lokal 17, Malmö

Se alla Krogveckan-restauranger och boka erbjudanden på: www.bookatable.se/krogveckan

För mer information, kontakta:

Christel Lindgren, marknadschef Bookatable

Christel.lindgren@bookatable.com

Carolina Lenngren, PR-konsult Food & Friends
carolina.lenngren@foodfriends.se

• michelin
  • krogtrucken
  • boka bord
  • krogveckan

Om Bookatable

Bookatable by Michelin är Europas ledande bokningssite för restauranger med 20,000 kunder i mer än 39 länder. Huvudkontoret ligger i London, med lokala kontor i Stockholm och Oslo.

Vi sammanför restauratörer och matgäster på en dynamisk marknadsplats. Vi ger våra gäster möjligheten att upptäcka, inspireras och enkelt boka restauranger via vår app och hemsida, med mobil eller dator. Oavsett om man önskar boka bord hos kvarterskrogen, trendiga krogar eller Michelinrestauranger, har vi utbudet.

Vi hjälper restauranger med onlinebokningar genom bookatable.se och via samarbetspartners som Google, Hitta.se, Mastercard och SAS. Mer än 2,5 miljon matgäster bokar varje månad med Bookatable och vår prisbelönta teknologi gör det enklare för restaurangerna att fylla borden och hantera sina bokningar.

För mer information om Bookatable, besök www.bookatable.se.