Livebookings nominerat av SIME som ett av Nordens mest aktuella och lovande internetföretag

SIME/Media Momentum har placerat Livebookings på sin topp 25-lista över de mest aktuella och lovande nordiska internetföretagen. Listan har tagits fram av en jury som består av entreprenörer, företagsledare och riskkapitalister och bakom initiativet ligger investmentbanken GP Bullhound och SIME.

År 2009 gick de två största priserna till Spotify och Apple iPhone.

– Vi är självklart jättestolta över att vara nominerade till SIME/Media Momentum Awards, säger Tina Gustafsson, försäljningschef för Livebookings i Norden.

Från topp 25-listan kommer juryn att rösta fram fem vinnare som får följande utmärkelser:

• Grand Prize
  • Fastest Growing Company
  • Best Global Potential
  • Unique Leadership
  • Most Innovative Company

Vinnarna kommer att utses på SIME/Media Momentum awards på Café Opera den 18 november i samband med SIME Stockholm Event som hålls den 17 – 18 november.

Om SIME och Media Momentum
SIME Awards skapades 1996 för att belöna speciella insatser inom nätbaserad kommunikation, affärsutveckling och tekniska lösningar. Media Momentum skapades av investmentbanken GP Bullhound som är verksam i London och Silicon Valley. Syftet med tävlingen är att uppmärksamma individer och organisationer samt stimulera skandinaviska Internetföretag att prestera i världsklass. SIME/Media Momentum Awards ska bidra till att förbättra företagens kreativitet och affärsmässighet och samtidigt visa upp dem för potentiella kunder. De nordiska vinnarna går vidare till den europeiska tävlingen i London.

• sime awards
  • tina gustafsson

Livebookings är ett prisbelönat företag som är skapat för krögare av krögare. Företaget har sin bas i London med kontor i Hamburg, Stockholm, Madrid och New York. Med kunder i 23 länder är Livebookings det ledande globala nätverket för onlinemarknadsföring och bokningstjänster för restauranger.

Med Livebookings tjänster kan restaurangbesökare boka bord direkt på restaurangernas hemsidor på nätet. Livebookings hjälper även restauranger att attrahera nya gäster som de annars skulle ha svårt att nå ut till via ett globalt partnernätverk som bl.a. innefattar Bookatable.com, Eniro.se, AOS och Restaurangguiden.

Under 2009 levererade Livebookings över fyra miljoner restauranggäster till restauranger runt om i världen, t.ex. Grill, Mathias Dahlgren Matbaren, Eriks Gondolen, Sturehof, Riche, Berns Asiatiska, Gordon Ramsey Holdings och The Ritz.

Livebookings ägs av Livebookings Holdings Ltd. För mer information om Livebookings, se www.livebookings.se.