Livebookings tar nya grepp på den nordiska marknaden

Livebookings, marknadsledande inom onlinebokningar och marknadsföringstjänster för restauranger, vilka nyligen förstärkt sin globala ledning tar nu nya grepp även på den nordiska marknaden och anställer Linda Rehn som ny Head of Marketing Nordics. Linda kommer att ansvara för marknadsföringen i Norden, för företagets båda varumärken, Livebookings (B2B) och Bookatable (B2C).

Bookatable är just nu aktuella med den återkommande och mycket efterfrågade Krogveckan
(i höst 9-18 september), där tusentals matgäster provar på nya restauranger i ett unikt koncept (www.krogveckan.se).

- ”Efterfrågan har varit mycket stor och redan nu är hälften av alla bord bokade, innan Krogveckan ens öppnat! Men redan inom kort efter detta evenemang kommer vi dessutom lansera en ny spännande tjänst på den svenska marknaden, så både konsumenter och restauranger har mer att se fram emot!”, säger Linda Rehn.

Linda Rehn kommer tidigare från Ticnet och valutaväxlingskedjan X-change och har 15 års erfarenhet av marknadsföring och kommunikation från Sverige och Italien.

För mer information och bilder, kontakta:

Emma Haglund, presskontakt
emma.haglund@livebookings.net
Tel: +46 8 454 06 17

• linda rehn
  • krogveckan

Livebookings har världens enda globala och webbaserade restaurangtjänst för bokning och marknadsföring. Vi levererar över en miljon gäster varje månad till 8 000 restauranger, bland annat Grill, Mathias Dahlgren Matbaren, Eriks Gondolen, Sturehof, Riche, Berns Asiatiska, East och Gordon Ramsey Holdings. Med vårt bokningsverktyg kan restauranger erbjuda sina gäster att enkelt och kostnadsfritt boka bord på nätet, samtidigt som de kan hantera bokningarna effektivt och bygga upp en värdefull kunddatabas. Vi stödjer aktivt våra kunder med specialerbjudanden, nätkampanjer och annat som lockar nya gäster och behåller de gamla.

Vår konsumentsajt Bookatable.com är Europas största sajt för restaurangbokningar online och finns på 9 olika språk och är verksamma i 19 länder. Bordsbokningen nås via webben eller i mobilen, 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan med omedelbar bekräftelse.

Företaget har sin bas i London med kontor över hela Europa och USA. Med kunder i 23 länder är Livebookings det ledande nätbokningsföretaget i Europa. Det övergripande målet är att kunderna ska öka sin lönsamhet och fler ska upptäcka hur trevligt det är att äta ute.