Restaurangerna som sänker priserna i sommar

Under juni, juli och augusti kan du som är i Stockholm äta till rabatterade priser på storfavoriter såsom Público, Taverna Brillo och Grill. Tillsammans med 38 andra restauranger ingår de i Bookatables stora sommarkampanj Sommaren i City, som vill göra det billigare för alla som besöker huvudstaden att äta ute.

Sommaren i City är en kampanj med rabatterade restaurangmenyer som vänder sig till de som befinner sig i huvudstaden under sommarmånaderna. Bakom initiativet står Bookatable, som vill underlätta för både besökare och invånare att uppleva en kulinarisk sommarsemester.

– Lönen vi får under sommaren ska räcka till många äventyr och det här är vårt sätt att se till att besökarna inte måste tumma på bra matupplevelser. Det brukar ju heta att smakar det så kostar det, men i sommar behöver det inte göra det. Det har vi sett till, säger Jonas Carlén, Regional Director på Bookatable.

Sommaren i City pågår fr.o.m. måndagen den 13 juni 2016 och fortsätter in i augusti. Slutdatumet varierar mellan restaurangerna. För detaljer om erbjudandena på respektive restaurang se http://www.bookatable.se/sommarenicity

Några av de deltagande restaurangerna:

Pontus Pocket City

3-rättersmeny bestående av bland annat sparris med hollandaisesås och bayonneskinka, helstekt hängmörad ryggbiff med grillade grönsaker och chilibearnaise och creme brûlée – 385 kr per person

Internationella pressklubben

2-rättersmeny bestående av bland annat havskräftsoppa, hamburgare gjord på högrev, oxbringa och shortribs, serveras med bacon, karamelliserad lök, rökt cheddarost, cole slaw och pommes frites samt vit chokladscheesecake med charbonmarinerade körsbär- 300 kr per person

Público

6-rättersmeny i 4 serveringar - 450 kr per person

Hornhuset Barranco

Meny om 3 rätter bestående av dagens fångst med jaleas, pulpo, calamares, koriander, majs och ugnsbakad sötpotatis, rotisserad kyckling tillsammans med husets papas fritas, sallad, chimichurri salsa och aji pollero samt två kulor av dagens glass med karamelliserad kondenserad mjölk- 295 kr per person

Prinsen

2-rättersmeny samt liten dessert i historisk tripp, trapp, trull-tappning bestående av kanapé av toast Skagen original, Wallenbergare gjord på originalreceptet från Paris 1930 och Prinsens klassiska tryffel - 350 kr per person

Sue Ellen

6-rättersmeny - 350 kr per person

Oyster Bar

4-rätters hummermeny med klassisk crème brûlée som dessert – 349 kr per person

emma.nordenstaaf@spotlightpr.se

+46 (0)704- 29 99 59

• sommaren i city

• Stockholm

Bookatable är, med över 15 000 restauranger och miljontals bokande gäster varje månad, Europas största onlinesajt för restaurangbokningar. Bookatable verkar för att föra samman krögare och gäster via en enda, levande och dynamisk mötesplats. Bookatables huvudkontor ligger i London, med lokala kontor i Hamburg och Stockholm. Bookatable har restauranger i över 39 länder och tar bokningar från fler än 34 länder. Exklusiv samarbetspartner är Michelin.

Bookatable låter gäster utforska, upptäcka och boka restauranger snabbt och enkelt via sin app och webbsajt - direkt mobil, läsplattan eller via en dator. Från centralt belägna toppkrogar till lokala matställen och välrenommerade Michelinstjärnkrogar – med mer än tusentals restauranger över hela Europa att välja bland har Bookatable allt. Bookatable hjälper restauranger som exempelvis Pied a Terre, Pizza Express och Hilton med onlinebokningar genom deras egna webbsajter, Bookatable.com och andra nyckelpartners som Tripadvisor.co.uk, SquareMeal.co.uk, Michelin.fr, Reserviermich.de och Restaurangkartan.se. Bookatables prisbelönta molnbaserade teknologi hjälper restauranger att hantera bokningar och bordsplaceringar och att säkerställa optimala sittningar och förmedlar över 2.5 miljoner gäster till sina restaurangkunder varje månad.