USA-restauranger ökar sin onlinebokning med Livebookings

Livebookings summerar nu en framgångsrik inledning av sin USA-etablering. Efter bara sex månader har man fått ett stort antal krogar och restaurangkedjor på kundlistan, samtidigt som man inlett partnersamarbeten med bland andra American Express och Travelocity.

Kunderna finns över hela USA inklusive kända New York-krogar som Steve Hanson’s B.R. Guest Restaurant Group, Aquavit, Jean Georges’ Spice Market, Alain Ducasse’s Benoit, Michael White’s Alto and Covivio samt stora restaurangkedjor som OSI Restaurant Partners’ Bonefish Grill.

– Vi har tagits emot med öppna armar. Restaurangägare över hela USA är mycket glada over att äntligen få tillgång till ett pålitligt, globalt onlinebokningssystem som dessutom inte konkurrerar med restaurangens eget varumärke, säger Christopher Persson, vice VD och en av Livebookings grundare.

– Jag är mycket nöjd med samarbetet. Antalet onlinebokningar på vår egen webb har ökat tvåsiffrigt sedan vi började använda Livebookings tjänst. Det är en förutsättning för oss att kunna stärka vårt eget varumärke och det kan vi göra med Livebookings lösning, säger Stephen Hanson, VD och grundare av B.R. Guest Restaurants.

Livebookings webbaserade verktyg används av fler än 7 500 restauranger över hela världen. Bokningssystemet ger möjlighet att ta emot reservationer via restaurangens egen webb, hantera en elektronisk liggare och upprätta en kunddatabas. Dessutom får man tillgång till en uppsättning analysverktyg som ger en värdefull hjälp i marknadsföringen. Verktyget kan användas av små som stora restauranger och även kombineras med andra leverantörers bokningstjänster.

• new york-resturanger
  • christopher persson

Livebookings är ett prisbelönat företag som är skapat för krögare av krögare. Företaget har sin bas i London med kontor i Hamburg, Stockholm, Madrid och New York. Med kunder i 23 länder är Livebookings det ledande globala nätverket för onlinemarknadsföring och bokningstjänster för restauranger.

Med Livebookings tjänster kan restaurangbesökare boka bord direkt på restaurangernas hemsidor på nätet. Livebookings hjälper även restauranger att attrahera nya gäster som de annars skulle ha svårt att nå ut till via ett globalt partnernätverk som bl.a. innefattar Bookatable.com, Eniro.se, AOS och Restaurangguiden.

Under 2009 levererade Livebookings över fyra miljoner restauranggäster till restauranger runt om i världen, t.ex. Grill, Mathias Dahlgren Matbaren, Eriks Gondolen, Sturehof, Riche, Berns Asiatiska, Gordon Ramsey Holdings och The Ritz.

Livebookings ägs av Livebookings Holdings Ltd. För mer information om Livebookings, se www.livebookings.se.