BookBeats app i Dark Mode

BookBeat lanserar Dark Mode för iOS-användare

Streamingtjänsten BookBeat lägger till stöd för Dark Mode i samband med att Apple släpper iOS 13. Det innebär att appen kan användas i ett mörkt läge. Funktionen är en av de större nyheterna i iOS 13 och BookBeat är den första stora svenska streamingtjänsten för böcker som får stöd för den.

- Den vanligaste tiden på dygnet som BookBeat används är strax efter 22 på kvällen, just innan de somnar. Nu får våra användare istället för ett starkt ljus en behagligare upplevelse som är bättre anpassad för mörka omgivningar, så att de slipper vakna till när de letar efter sin nästa favoritbok, säger Daniel Saidi iOS-utvecklare på BookBeat.

I samband med att Dark Mode lanseras lägger BookBeat även till stöd för högre kontraster som är en viktig funktion för personer med nedsatt kontrastseende. Förbättringarna sker som en del av BookBeats kontinuerliga arbete för att öka tillgängligheten i tjänsten.

Daniel Saidi, iOS-utvecklare, daniel.saidi@bookbeat.com

BookBeat är en av Europas ledande streamingtjänster för ljudböcker och e-böcker. Bolaget grundades 2015 och ägs av Bonnier Books. I maj 2016 inleddes den första breda lanseringen på den svenska marknaden. Idag har BookBeat över 60 anställda och huvudkontoret ligger på Sveavägen 56 i Stockholm. För närvarande finns BookBeat på 28 europeiska marknader, med flest användare i Sverige, Finland och Tyskland. BookBeat beräknas under 2019 växa med över 100 procent och omsätta cirka 300 miljoner kronor. För mer information: www.bookbeat.se