De kan bli årets svenska deckarförfattare

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2019 13:30 CEST

Vid bokmässan och Crimetime-festivalen i Göteborg i slutet av september kommer för första gången "BookBeats pris till årets svenska deckarförfattare" att delas ut. Priset baseras på hur populära, genomlyssnade och omtyckta de tre senaste böckerna från landets bästa deckarförfattare varit under det senaste året. Nominerade är: Michael Hjorth & Hans Rosenfeldt, Mari Jungstedt, Lars Kepler, Sofie Sarenbrant och Emelie Schepp. De nominerade författarnas tre senaste böcker har totalt lyssnats på 250 000 gånger i BookBeat.

- BookBeats användare älskar deckare! Det är en genre som fungerar exceptionellt bra i ljudboksformat och verkligen uppskattas av lyssnarna. För oss på BookBeat är det en ära att få dela ut det här priset tillsammans med Crimetime, och vi ser fram emot att avslöja vem som blir årets deckarförfattare på bokmässan. Priset kommer att avspegla ljudbokslyssnarnas smak, eftersom vi utgår ifrån vår insamlade användardata i bedömningen, säger Anna Riklund, Head of Content Curation på BookBeat

Priset delas ut vid Crimetime Award i Göteborg den 28 september.

Anna Riklund, Head of Content Curation, anna.riklund@bookbeat.com

BookBeat är en av Europas ledande streamingtjänster för ljudböcker och e-böcker. Bolaget grundades 2015 och ägs av Bonnier Books. I maj 2016 inleddes den första breda lanseringen på den svenska marknaden. Idag har BookBeat cirka 60 anställda och huvudkontoret ligger på Sveavägen 56 i Stockholm. För närvarande finns BookBeat på 28 europeiska marknader, med flest användare i Sverige, Finland och Tyskland. BookBeat beräknas under 2019 växa med över 100 procent och omsätta cirka 300 miljoner kronor. För mer information: www.bookbeat.se

Kommentarer (0)

Kommentera