Alex Schulman och Sigge Eklund i Bokmässans största författarmonter

På Bok- och Biblioteksmässan lanserar Alex Schulman och Sigge Eklund sitt viktigaste projekt tillsammans. I Göteborg väntar ett program med över trettio programpunkter, med moderatorer som KG Hammar och Hannah och Amanda.

”Vi ser oerhört mycket fram emot detta”, säger Sigge Eklund. ”Att äntligen få nå ut med boken och träffa bokläsare.”

Alex och Sigge kommer i samband med lanseringen av TID – Livet är inte kronologiskt att ha en egen monter mitt i mässhallen. Aldrig tidigare har en så stor monter dedikerats till ett enskilt titelsläpp. Med två våningar erbjuder övervåningen en särskild loungedel, där författarna har plats för intervjuer och signeringar.

”Jag hoppas att det blir många roliga möten i Göteborg”, säger Alex Schulman. ”Jag vill passa på att välkomna alla att komma förbi och hälsa på oss och prata om boken.”

För författarna börjar mässan redan i Stockholm, när de går ombord det särskilda Alex och Sigge-tåg som tar dem till Göteborg, ett tåg med Alex och Sigge som konduktörer och med media ombord.

Under Bokmässan hittar man sedan Alex och Sigge förutom i sin monter bland annat i samtal med KG Hammar på scenen Se människan. De syns också för första gången på scen tillsammans med Hannah och Amanda som del av det stora seminarieprogrammet, och i författarsamtal på scener som Digitala torget och Hälsa och livsstil, liksom i intervjuer på scenerna för tidningarna DN, Aftonbladet och Expressen.

TID – Livet är inte kronologiskt släpps den 17 september och är den första gemensamma boken av den framgångsrika podcast-duon. Aldrig tidigare har de varit så utlämnande som här. Förutom som inbunden originalutgåva släpps boken som ljudbok, som e-bok och som en specialutgåva på vinyl.

För intervju- och pressförfrågningar, vänligen kontakta:

Daniel Redgert
Perfect Day Media
E-post: daniel@perfectdaymedia.se

Förlagskontakt:
Ebba Barrett Bandh
Bookmark Förlag
E-post: ebba.bandh@bookmarkforlag.se

• Litteratur

• mtr
  • bok & biblioteksmässan
  • alex och sigge
  • bok & bibliotek

Bookmark Förlag vänder sig till kräsna bokläsare. Vi fokuserar på unika och dramatiska titlar som är svåra att lägga ifrån sig.

Ebba Bandh

Presskontakt Förläggande redaktör/PR 073 760 78 84