Här är Stockholms mest populära gator

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2017 08:15 CET

Booli har tagit fram en topplista över de 10 Stockholmsgator som genererat flest sökningar på sajten under hela 2016. Nio av tio gator på listan ligger i innerstan, och i topp hamnar Birger Jarlsgatan.

- Det är inte helt otippat att två långa, centrala gator toppar listan. Dels är de populära just på grund av att de ligger centralt, men det beror också på att det är stora gator med många bostäder till salu, vilket såklart påverkar antalet sökningar, säger Matilda Adelborg, PR- och marknadskoordinator på Booli.

Topp 10 mest sökta gatorna 2016

1.Birger JarlsgatanÖstermalm/Norrmalm/Vasastan
2.Karlavägen Östermalm
3.Bjurholmsgatan Södermalm
4.Roslagsgatan Vasastan
5.Surbrunnsgatan Vasastan/Östermalm
6. LarsbodavägenFarsta
7.RådmansgatanVasastan/ Östermalm
8.Närkesgatan Södermalm
9.Regeringsgatan Östermalm/Norrmalm/Vasastan
10.AlströmergatanKungsholmen

- Den stora överraskningen i listan är att en adress i Farsta kommer på 6:e plats. En förklaring är att det varit många bostäder till salu på just Larsbodavägen under året, säger Matilda Adelborg.

Om listan
Booli.se är en sökmotor för bostäder och bostadsinformation. Listan bygger på en analys av alla sökningar på bostäder till salu som gjorts på Booli.se från 1 januari till 31 december 2016.

Kommentarer (0)