Uppföljning - Ett år efter införandet av accepterat pris i Stockholms innerstad

Efter ett år med accepterat pris börjar prisnivåerna nu normaliseras. Direkt efter införandet i Augusti 2011 steg utropspriserna kraftigt och andelen prissänkta objekt ökade. Under våren vände dock trenden, köparna och säljarna närmade sig varandra och andelen prissänkta objekt började minska. Idag, ett år senare, ligger utropspriserna i de flesta fall högre för små och mellanstora lägenheter mot vad de gjorde samma period ett år tillbaka.

-Efter en tid av oroligheter går vi nu mot en stabilare höst. Det finns nu färre störande faktorer och andelen prissänkta lägenheter ser ut att bli lägre i höst jämfört med förra hösten, säger Anders Kyhlstedt VD Booli.se.

Bifogad rapport är en sammanställning av utvecklingen av utropspriser och prissänkningar från 1 augusti 2011 till augusti 2012 för små, mellan och stora lägenheter i Stockholms innerstad och Stockholms kommun. Ladda hem den fullständiga rapporten för att få tillgång till samtliga siffror.

• stockholms innerstad
  • accepterat pris
  • lägenhet
  • bostäder
  • bostadssök

Booli Search Technologies AB utvecklar produkter och tjänster med utgångspunkt i bostadsmarknaden. Bland tjänsterna återfinns bland annat Booli.se, Sveriges snabbast växande söktjänst för bostäder med över 170 000 unika besökare i veckan och Hittamäklare.se, en upphandlingstjänst för privatpersoner som ska sälja sin bostad.