Pressrelease - Borås Djurpark AB får ny VD

PRESSRELEASE BORÅS DJURPARK AB

Tisdag 19 november 2019

Borås Djurpark AB är en vackert belägen djurpark, anlagd 1962 och har idag växt till hela 40 hektar, med ytterligare 15 outnyttjade hektar för expansion. Den har sedan starten profilerat sig med mottot ”Djur i Natur”, vilket fortfarande är parkens ledstjärna. Idag finns närmare 450 djur av 65 olika arter. Djurparken besöks årligen av i snitt 260 000 gäster och är ett av Väst Sverige största turistmål. Bolaget består idag av två verksamhetsgrenar, Borås Djurpark och Borås Camping Saltemad, med tillsammans 59 tillsvidareanställda. Bolaget ingår i koncernen Borås Stadshus AB.

Borås Djurpark AB får ny VD

Vi på Borås Djurpark är mycket stolta och glada över att presentera vår nya vd – Jeanette Lindström. Jeanette kommer senast från en verksamhet inom företagsutveckling. Med eget bolag har hon framgångsrikt arbetat tillsammans med kollegor från branschen med utbildningar inom ledarskap, service- och försäljningsutveckling.

Jeanette har dessförinnan lång och gedigen erfarenhet från besöksnäringen, främst inom hotellvärlden. I Borås har hon ansvarat för tre olika hotellverksamheter sedan 2006. Jeanette är således väl bekant med djurparken som besöksdestination i Borås.

-Det känns fantastiskt roligt att få förtroendet att leda en av Västsveriges största turistdestinationer. Borås Djurpark är en anläggning att vara stolt över, såväl för Boråsaren som för kommun och näringsliv. Jag kommer att bidra med mina erfarenheter från besöksnäringen för att utveckla Borås Djurpark så att vi även i framtiden har en park att vara stolta över. Min ambition är att djurparken ska kunna erbjuda mer än det som finns idag. Tillsammans med kompetenta medarbetare ska vi bibehålla arvet att vara en djurpark som sätter djurens väl i första rummet, samtidigt som vi ska lyfta djurparken till nästa nivå som en unik destination inom svensk besöksnäring, säger Jeanette Lindström.

Jeanette Lindström tillträder som VD den 1 februari 2020 och efterträder Bo Kjellson som går i pension.

För mer information, kontakta styrelseordförande Annika Persson, tel. 076-0526280