Påminnelse: Presskonferens i Borås Djurpark tisdagen den 3 juli kl. 10.30

Pressmeddelande  •  2012-07-02 14:15 CEST

Tisdagen den 3 juli donerar Åbro Bryggeri 100, 000 kr till bevarandeprojekt av lejon i Sydafrika. Åbro har valt att involvera Borås Djurpark som idag arbetar aktivt med bevarande av hotade arter både i djurpark och i det vilda och som vet hur pengarna ska fördelas för att komma till nytta på bästa sätt.

Överlämnande av donationen på 100, 000 kr sker i Borås Djurpark tisdagen den 3 juli 2012 kl. 10.30.

Plats: Lejonanläggningen i Borås Djurpark

Program:     Åbro´s VD Henrik Dunge berättar om varför Åbro engagerat sig. Borås Djurparks VD Bo Kjellson berättar om lejonens förutsättningar och djurparkens roll i bevarandearbetet. Avslutas med överlämnande av donation.

OBS! Ingång för pressen vid Djurparkens Transportinfart, Margaretagatan.

Välkommen.

Borås Djurpark är 40 hektar grön oas mitt i Borås som grundades 1962. Vår huvudinriktning är att visa de stora afrikanska djuren samt nordiska vilda djur. Vi jobbar för att djuren ska vistas i en så naturlig miljö som möjligt och stimuleras till naturliga beteenden. I Borås Djurpark AB ingår förutom djurparken även Borås Camping. Bolaget har 49 fast anställda, sommartid uppgår antalet till drygt 200. År 2011 hade djurparken 282 000 besökare.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom