Julgransplundring på Ryaverket 13 januari kl 12-16.

Julgransplundring på Ryaverket 13 januari kl 12-16.

Besök Ryaverket och vår julgransplundring lördagen den 13januari. Vi bjuder på grillad korv, varm dryck och underhållning med eld- och magishow. Vi ordnar kortare guidade turer inne i kraftvärmeverket. Följ granarnas väg från flis till bränsle och se hur biobränslet hanteras och omvandlas till fjärrvärme och el.

Du kan även testa på att plogga med Kretsloppet kl 12-13, läs mer på vår hemsida. Att plogga betyder att du plockar skräp samtidigt som du joggar eller promenerar. På plats finns det möjlighet att låna reflexväst, handskar och tänger.

VAR: Ryaverket, ingång genom grind korsningen Repslagaregatan/Evedalsgatan, vid MediaMarkt.

NÄR: Lördag 13 januari kl 12:00-16:00

PARKERING: Utanför staketet längs
med Repslagaregatan eller någonstans
i närheten (Obs! ej inne på området). Eventuell julgran tar du med dig in, vår personal talar om var du ska lägga den.