Skräpplockare fick fri entré till djurparken

Skräpplockare fick fri entré till djurparken

På Borås Djurpark hyllade vi de flitiga skräpplockare som medverkade på skräpplockardagarna i våras med fri entré och tipspromenad. Barnen kunde provsitta både brandbil och sopbil och se hur polisens pikébuss ser ut inuti. Alla som gick tipspromenaden fick ett pris, antingen en vattenflaska eller en reflex.

Det tutades och skrattades en hel del inne i sopbilen. Hampus Bååth som kör sopbil för Borås Energi och Miljö hade hela bilen full med barn vid mer än ett tillfälle.

-Jag har sett den här sopbilen förut, jag känner igen plastödlan som sitter fram på bilen, sa Eddie från Tummarpskolan.

Priser som lottats ut bland alla klasser som plockat skräp under Skräpplockadagarna delades ut på scenen. Lövängens förskola i Dalsjöfors vann en lekstuga och en förskoleklass från Aplaredskolan vann upplevelsen ”brandman för en dag”, startbevis till Kretsloppet gick till en klass på Fjärdingskolan och en klass på Norrbyskolan. Biljetterna till Navet Science Center i Borås gick till en klass vardera på Svedjeskolan, Myråsskolan och Sandhultskolan.