Bosch lanserar multifunktionell dammsugare med obegränsad körtid

Nya Unlimited från Bosch är en sladdlös, flexibel dammsugare som – precis som namnet skvallrar om – har en obegränsad körtid. Idén är att Unlimited genom detta ska hjälpa till att sänka barriärerna för städning. En aktuell undersökning om svenskarnas städvanor utförd av YouGov på uppdrag av Bosch, visar nämligen att så många som hälften av svenskarna inte tycker att de dammsuger tillräckligt ofta, och två av de vanligaste barriärerna är att ta ut dammsugaren ur städskåpet samt att sladden är för kort eller i vägen.

Om Unlimited:

• Power for ALL 18V batterier som även passar till Bosch-verktygen (gröna serien)
  • Sladdlös och multifunktionell med inbyggd handdammsugare
  • Obegränsad driftstid
  • Kraftfull motor samt medföljande snabbladdare och laddningsstation

Från undersökningen:

• 48% av svenskarna undviker att dammsuga så länge som möjligt
  • 74% tycker att dammsugning är jobbigt men uppskattar känslan efteråt
  • 66% får dåligt samvete när de inte dammsugit på länge
  • 59 % dammsuger taket mer sällan än en gång om året eller aldrig, och 26% dammsuger i möbler så som soffan, fåtöljen och sängen mer sällan än ett par gånger om året

Unlimiteds många användningsområden gör att den kan sköta dammsugningen i alla delar av hemmet på ett smidigt sätt. Den har ett långt flexibelt munstycke som gör det möjligt att nå svåråtkomliga platser, samt en löstagbar handdammsugare för enkel rengöring ovanpå, i och bakom möbler och i trappan. Unlimited kan även med fördel tas med när det är dags att dammsuga bilen, båten eller husvagnen. Den smidiga designen gör att Unlimited kan stå framme i hemmet eller enkelt förvaras i ett skåp eftersom att den är lätt att plocka fram.

Samma batterier som Bosch-verktygen
Som namnet Unlimited antyder, har dammsugaren dessutom en obegränsad driftstid tack vare Bosch Power for ALL 18V-batteriet. Städningen behöver aldrig avbrytas för laddning, utan istället kan det ena batteriet laddas under tiden som det andra används – vilket inte minst är användbart för att hinna med dammsugning av både större ytor så väl som svåråtkomliga platser. Batterisystemet Power for ALL används även för Bosch-verktygen och gör det därför möjligt att använda samma batterier till dammsugaren som till verktygen. Unlimited går därför att köpa med ett eller två batterier, men även helt utan batterier för den som redan har verktyg med batterier från Bosch hemma.

- Att hälften av svenskarna får dåligt samvete när vi inte dammsugit på länge ser vi som ett bevis på att det behövs verktyg som sänker barriärer för städning och gör det enklare att komma igång. Att storstäda kanske inte blir roligare, men med Unlimited blir det definitivt enklare att få rent från golv till tak. Med sin smidiga design går den att använda överallt utan att användaren behöver besväras av sladdar eller urladdade batterier, säger Sophie Gustafsson, Marketing Manager på Bosch Home Sverige.

Det jobbigaste med att dammsuga enligt svenskarna:

1. Att ta ut dammsugaren från städskåpet
  2. Att det är fysiskt utmattande
  3. Att få tid till att dammsuga
  4. Att sladden inte räcker till eller är i vägen

Unlimited finns tillgänglig i butik från och med september 2018. Rekommenderat cirkapris från 4 599 SEK. Läs mer om Unlimited på bosch-home.se.

Om undersökningen:Undersökningen har genomförts av YouGov på uppdrag av Bosch under perioden 8–10 augusti 2018 via YouGov Sveriges Internetpanel. Totalt deltog 1018 personer över 18 år i undersökningen.

För mer information, kontakta:
Hanna Holmquist, 070-777 56 06
hanna.holmquist@gknordic.com

Bosch hushållsapparater ingår i BSH Home Appliances Group, Europas ledande vitvaruföretag. Idag har BSH 41 fabriker i 13 länder i Europa, USA, Latinamerika och Asien. Tillsammans med ett globalt nätverk av försäljning och kundservice består BSH idag av cirka 80 företag i 50 länder och sysselsätter 61 800 människor över hela världen. Bosch har alltid fokuserat på att utveckla högkvalitativa lösningar, vilka har bidragit till en enklare och tryggare vardag sedan 1886, då Robert Bosch grundade verksamheten. Han hade ett stort engagemang för socialt ansvarstagande och jobbade för att företagandet skulle gå hand i hand med utvecklingen av samhället i stort. Det är värderingar som präglat företaget och bidragit till att Bosch idag tillverkar hushållsapparater med mycket hög prestanda och kvalitet. Omsättningen år 2017 för BSH Home Appliances AB var 13,8 miljarder euro.

För mer information, besök http://www.bosch-home.se