Mixa med stil

Mixa med stil

Till köket lanserar Bosch nu en helt ny generation mixerstavar. Den nya serien går under namnet mixxo quattro och kombinerar kraft och prestanda under ett mycket vackert yttre.

Den ambitiösa hemmakocken kommer inte bli besviken då mixxo quattro har, precis som namnet antyder, fyra stycken skärblad istället för det vanliga två. Detta gör att mixxo quattro är både snabbare och mer effektiv än andra mixerstavar på marknaden. De olika modellerna kommer i 500-750 Watt och mixar utan problem alltifrån nötter till is. För mixningen av tuffa råvaror finns en turboknapp för extra kraft.

Med ett ergonomiskt grepp i mjukt gummi och spännande ny design kommer mixxo quattro snabbt bli kökets favoritredskap. Foten är designad för att undvika stänk och kan med ett enkelt knapptryck kopplas loss för att diskas. Mixerstaven är dessutom mycket tyst och optimerad för att inte vibrera. Dessutom så har mixerstaven LED-hastighetsvisning och elektronisk, steglös hastighetsstyrning på vissa modeller.

Under första halvan av 2009 kommer 9 modeller att finnas i butik och för att passa även den mest stilmedvetna kocken kommer mixxo quattro i mängder av olika sprakande färger och mönster.

Produktinformation:

Bildnummer: 3824
Rekommenderat cirkapris: 1200 SEK

Bilder:
Högupplösta bilder kan laddas ner direkt från Bosch bildarkiv: www.bosh-home.se/bildarkiv
Bildnummer: 3891, 3822, 3823, 4011, 4012, 4006, 3839, 3894, 3824

BSH Hushållsapparater AB (Nordeuropa), som marknadsför Siemens, Bosch och Gaggenau, bildades 1997 och finns idag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum. BSH ingår i Bosch and Siemens Home Appliances Group, ett av världens ledande företag i vitvarubranschen. Omsättningen i Norden 2008 var 4,6 miljarder SEK. http://www.bosch-home.se