Nya Athlet från Bosch: Ingen sladd. Inga kompromisser.

Nya Athlet från Bosch: Ingen sladd. Inga kompromisser.

Fram tills nu har sladdlösa dammsugare bara kunnat användas för små sysslor. Nu finns det en sladdlös som är lika stark som en vanlig dammsugare. Med Bosch Athlet får du maximal prestanda och all kraft du behöver för ett fläckfritt resultat.

Bosch Athlet kan se lätt ut med sina tre kilo, men den kompromissar inte med någonting. Athlet är den första sladdlösa dammsugaren från Bosch med samma städresultat som en 2400-watts dammsugare. Du kan använda den på alla typer av golv och få ett fläckfritt resultat. Med den nya SensorBagless-tekniken behöver du inte ens sätta i en dammsugarpåse. Bosch Athlet är dammsugaren som kräver minimalt underhåll och som du kan lita på.

Flexibel och smart
Bosch Athlet har en flexibel design och rengör lätt under och mellan möbler. Den kan läggas platt på golvet vilket gör det enkelt att dammsuga under soffor, bord och skåp. Dess SensorControl talar genom en lysande LED-signal om när det är dags att rengöra filtret och eftersom Athlet är påslös behöver du inte längre jaga runt och leta efter den rätta påsen. Allt du behöver göra är att tömma den smarta dammbehållaren när den är full. Eftersom Athlets innovativa livstidsfilter är tvättbart och inte behöver bytas ut få du en enkel, miljövänlig och kostnadseffektiv dammsugare.

Praktisk storlek
Har du någonsin kämpat med en stor dammsugare och undrat hur du ska kunna klämma in den i din garderob? De dagarna är förbi. Denna behändiga lilla dammsugare är utformad för att ta upp minimalt med utrymme, väga mindre, vara lätthanterlig, se bra ut och samtidigt vara praktisk. Undersökningar visar att en sladdlös dammsugare används oftare än en vanlig dammsugare, kanske på grund av mindre krångel med att faktiskt få fram dammsugaren. Designen tillåter den även att stå framme vilket gör städningen extra snabb.

Klar på nolltid
Att vänta på att batteriet ska laddas upp är lite som att vänta på att färg ska torka. Lyckligtvis är Athlet redo på en nolltid, på bara tre timmar är batterierna uppladdade. Du kan välja mellan tre olika program för att skräddarsy den till dina behov, detta gör också att du kan maximera tiden du har innan du måste ladda batterierna. Athlet kan dammsuga upp till 60 minuter utan avbrott så du kan städa hela huset utan att behöva vänta på att batterierna ska laddas.

Men hur blir det med soffan och bilen?
Bosch Athlet må vara flexibel, men hur rengör du kuddarna på soffan och områden i bilen med en handhållen dammsugare? Lätt! Tillbehörskitet med bland annat bärrem och munstycken ser till att svåråtkomliga utrymmen enkelt blir dammfria.

Dammsugaren, Bosch Athlet 25, 2 V finns i flera färger och innebär valuta för pengarna jämfört med traditionella dammsugare med samma effekt.

Rekommenderat pris 2 799 kr.

Visste du att...?

• BSH första dammsugare producerades år 1906, och kallades en "dammupptagningspump".
  • BSH producerar över två miljoner dammsugare varje år, det är ett genomsnitt på 9000 stycken varje produktionsdag.
  • Cirka 70 miljoner dammsugare har hittills producerats och distribuerats från BSH-Fabriken i Bad Neustadt i Tyskland.
  • Kvalitetskontrollen av en BSH dammsugare inkluderar att on/off-knappen trycks ned åtminstone 45.000 gånger och dammsugaren måste tåla ett 500 km långtuthållighetsprov. Kabeln måste gå igenom minst 6000 omspolningsförfaranden, ochdammsugaren kommer att rullas över trösklar 6000 gånger.

För högupplösta bilder, klicka här

För mer information om Bosch, besök www.bosch-home.se

För mer bilder eller frågor, vänligen kontakta:

Canan Yasar
Presskontakt Bosch
E-post: canan.yasar@isobar.com
Telefon: 0703 - 830 748

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lotta Albihn
Produktchef
BSH Home Appliances AB
E-post: lotta.albihn@bshg.com
Mobil: +46727376791

Bosch hushållsapparater ingår i BSH Home Appliances Group som är Europas ledande vitvaruföretag. Hos Bosch står varje detalj i fokus och det har hjälpt användare till en enklare och tryggare vardag sedan 1886, då Robert Bosch grundade verksamheten. Han hade ett stort engagemang för socialt ansvarstagande och jobbade för att företagandet skulle gå hand i hand med utvecklingen av samhället i stort. Det är värderingar som präglat företaget och bidragit till att Bosch idag tillverkar hushållsapparater med mycket hög prestanda och kvalitet. 2014 var omsättningen för BSH Home Appliances AB i Norden 4,768 miljarder SEK.
Läs mer på: http://www.bosch-home.se