Bosch Rexroth på turné

Pressmeddelande   •   Sep 21, 2012 11:22 CEST

– I vår Roadshow har vi paketerat flertalet av våra olika teknikområden på en liten yta. Roadshowen är ett bra sätt för våra kunder att få en överblick och se möjligheterna med vår olika teknikområden, säger Christian Sjöberg, projektledare för Roadshow på Bosch Rexroth.

Produkter och lösningar som visas upp är bland annat Easy Wizard, Easy Handling (IndraDrive Cs, CKR, MKK), TS 5 transfer system och RFID ID200. Ett flertal branschspecifikalösningar inom bland annat hanterings-, och förpackningsindustrin, som Rexroth IndraDrive Mi och CL03, finns också att beskåda.

- I vår Roadshow fokuserar vi även på säkerhet som vi ser är ett viktigt område för våra kunder. Bland annat presenterar vi våra produkter SafeLogic och Safemotion, säger Christian Sjöberg.

Roadshow har besökt följande platser; Skövde, Kungens Kurva, Karlshamn, Bor och avslutas den 21 september i Helsingborg.

För mer information:
Lisa Hillerström, tf kommunikationschef Bosch Rexroth, 0733-76 18 17 eller external.lisa.hillerstrom@boschrexroth.se

Bosch Rexroth är ett komplett automationsföretag som kan ta ett större tekniskt ansvar gentemot sina kunder. Företaget levererar mobil- och industrihydraulik, el-servo och styrteknik, pneumatik samt linjär och montageteknik. Bosch Rexroth The Drive & Control Company, levererar kompletta lösningar för drivning, styrning och linjära rörelser till kunder i ett 80-tal länder. Huvudkontoret ligger i Stockholm. För mer information, besök: http://www.boschrexroth.se

Kommentarer (0)

Kommentera