Bengt Engberg, ny VD på AB Bostäder från och med den 1 april 2017.

Klart med ny VD för AB Bostäder i Borås

Idag skrivs ett nytt kapitel i vår historia då AB Bostäders i Borås styrelse beslutat att utse bolagets affärsutvecklingschef, Bengt Engberg, till ny VD.

1923 fick AB Bostäder i Borås i uppgift att erbjuda ett rikt och varierat utbud av lägenheter i alla Borås stadsdelar. Sedan dess är bolaget en viktig samhällsbyggare som tar ansvar för att utveckla staden med nya bostäder och bostadsområden.

- Bolagets vision är att erbjuda det bästa boendet för boråsaren och det är ett arbete som kommer att fortsätta med Bengt Engberg i rollen som VD. Bengt har en lång erfarenhet som affärsutvecklingschef på AB Bostäder och jag ser framemot att samarbeta med honom i den nya rollen, säger Roland Andersson, styrelseordförande på AB Bostäder.

Bengt Engberg har en lång karriär bakom sig på AB Bostäder och har som affärsutvecklingschef drivit frågor som har handlat om att utveckla och förse Borås med nya bostäder och bostadsområden. Detta arbete kommer att fortsätta.

- Vi kommer även i fortsättningen vara med och utveckla staden. Flera processer har startat upp det senaste året gällande att öka nyproduktionen av bostäder och vi kommer även att fortsätta de arbeten som pågår med att utveckla kundmötet på olika sätt för att kunna nå vår vision, säger Bengt Engberg.

Bengt Engberg tillträder som VD den 1 april 2017.

Kontaktperson: Styrelseordförande Roland Andersson

Sedan 1923 har vi på AB Bostäder i Borås sett det som vår uppgift att erbjuda ett rikt och varierat utbud av lägenheter i alla stadsdelar. Det bästa boendet för boråsaren. En inställning som samtidigt har gjort oss till stadens största kommunala bostadsbolag. Hos oss är människorna alltid i centrum. Våra hyresgäster, medarbetare och samarbetspartners. Med fokus på social, ekonomisk och ekologisk hållbarhet. Vi äger och förvaltar 6 539 lägenheter och 300 kommersiella lokaler. Vi omsätter ca 485 Mkr/år och vi är 127 anställda.