Ny VD för AB Bostäder i Borås!

Ny VD för AB Bostäder i Borås!

Borås är del av en tillväxtregion som växer och där AB Bostäder i Borås skall ta en tydlig position för att medverka till att nya bostäder byggs. Sedan nuvarande VD Sven Liljegren meddelade sin pensionering har styrelsen, med ordförande Roland Andersson i spetsen, sökt en ersättare med ett tydligt kundperspektiv. Gärna också med en bakgrund från allmännyttan. Idag står det klart att AB Bostäders nya VD heter Anders Thorén.

- Styrelsen har sökt en VD som kan fortsätta arbetet att utveckla bolaget inom en rad strategiska frågor där kundfokus är ett av de starkast uttalade fokusområdena i både vår affärsplan och vision. Vi har haft en bred bas av kandidater att välja bland vilket är otroligt glädjande och inspirerande, berättar AB Bostäders styrelseordförande Roland Andersson som är nöjd med rekryteringen.

- De allmännyttiga bostadsbolagen gör skillnad på så många olika nivåer i samhället och det ska bli roligt att komma tillbaka till bostadsbranschen igen, säger Anders Thorén.

Anders Thorén arbetar för närvarande som förvaltningschef för byggnadskontoret i Halmstad Kommun. Han har en tidigare bakgrund som kommunikationschef på Halmstad Fastighets AB och Förvaltnings AB Framtiden i Göteborg.

- Min ambition är att AB Bostäder ska fortsätta tillgodose behovet av nya bostäder som finns i Borås. Vi ska bygga nya hyresrätter, tillgängliga för alla målgrupper. Men det är också angeläget att ta hand om och utveckla våra befintliga fastigheter. Att jobba med kunden i fokus ger nöjda kunder, nöjda medarbetare och ett välmående företag säger Anders Thorén.

Anders Thorén tillträder som VD för AB Bostäder den 1 april 2016.

Kontaktperson:

Styrelseordförande Roland Anderssson

AB Bostäder i Borås ägs i sin helhet av Borås stad. Vår uppgift är att erbjuda boråsarna ett rikt och varierat utbud av bra lägenheter i alla stadsdelar. Vi äger och förvaltar 7 400 lägenheter och 400 kommersiella lokaler. Bolaget omsätter 500 Mkr per år och har ca 110 anställda.