Bostadsförmedlingen i Stockholm inleder nytt samarbete i Västerås

Bostadsförmedlingen i Stockholm inleder ett samarbete med Sveafastigheter Bostad kring förmedling av hyreslägenheter i Västerås. Sveafastigheter bygger och förvaltar hyreslägenheter i Storstockholm och Mälardalen. I nuläget har bolaget 317 lägenheter i Västerås i sitt bestånd. De bostäder som blir lediga där framöver kommer från och med nu att förmedlas av Bostadsförmedlingen.

Förbättrade kommunikationer har gjort Stockholm och Mälardalen till en mer sammanhållen region. När fler bostadssökande och bostadsbolag ges möjlighet att finna varandra på det här sättet gynnas den gemensamma bostads- och arbetsmarknaden.

- Vi är glada att Bostadsförmedlingen i Stockholm tänker på Mälardalen som en region och att vi därmed kan ha en gemensam marknadsplats för alla som söker en hyreslägenhet i Stockholmsregionen, säger Sveafastigheters fastighetschef Per Wallgård.

Bostadsförmedlingen ser hur allt fler bostadssökande får upp ögonen för Västerås. Vid förmedlingen av lägenheter åt Slättö tidigare i år var intresset stort.

- Det känns bra att kunna möta efterfrågan och erbjuda de som står i bostadskön ett större sökområde. På så sätt är vi med och skapar en stark region, säger Bostadsförmedlingens fastighetsägaransvarig Erik Arvline. Vi tror verkligen att vår verksamhet i Västerås har framtiden för sig och flera bostadsbolag har redan hört av sig till oss och visat intresse för vad vi kan erbjuda.

Mer information
Kontakta fastighetsägaransvarig Erik Arvline för mer information om Bostadsförmedlingens tjänster för fastighetsägare.
E-post: erik.arvline@bostad.stockholm.se