Vi välkomnar vår nya Förmedlingschef

Vi säger hej till Peter Vesterholm, som sedan en månad tillbaka är ny chef för Förmedlingsavdelningen. Peter har en gedigen erfarenhet som chef och kommer närmast från Arbetsmarknadsförvaltningen i Stockholm stad där han har varit enhetschef för Jobbtorg.

Grattis till jobbet, hur känns det?

- Tack, det känns väldigt bra att börja arbeta på Bostadsförmedlingen. Kul att börja jobba i ett av stadens bolag, ett bolag som dessutom verkar i en spännande bransch!

Vad lockade dig till Bostadsförmedlingen?

- Jag vill påstå att bostad och arbete är två områden som fundamentalt är viktigare än alla övriga i samhället. Under de senaste fyra åren har jag haft förmånen att arbeta med arbetsmarknadsfrågor och såg nu möjligheten med att verka i bostads- och fastighetsbranschen. Dessutom har jag uppfattat att den förändringsresa som pågår gör Bostadsförmedlingen till ett spännande bolag. Det känns inspirerande att bli en del av och få möjlighet att påverka den fortsatta utvecklingen.

Hur ser du på din roll i bolagets fortsatta utveckling?

- Primärt kan jag bidra med min ledarkompetens. Jag har verkat som ledare i flera olika branscher och på olika nivåer, så min ledarerfarenhetsbredd kan säkert vara till gagn. För mig handlar ledarskap om människor, att entusiasmera andra att överträffa sig själva och att få en grupp att jobba mot ett gemensamt mål.

Är det något som hittills överraskat dig med Bostadsförmedlingen?

- Oj, det var en svår fråga! Det är klart att jag lärt mig jättemycket under min första månad som jag inte visste innan jag började här. Särskilt glad är jag över att ha kommit till en arbetsplats där medarbetarna har sådant fokus, visar så stort engagemang och är så professionella.

Välkommen Peter!

• Kommunal service