Boulebar Drottningtorget i Malmö

Boulefestival i Malmö hela helgen

För första gången kommer Boulefestivalen La Majonnaise till Malmö och Boulebar Drottningtorget. Förutom boulespel för både nybörjare och proffs blir det livemusik, djs och fransk festivalmat i helgen.

–Det känns så roligt att det äntligen är dags för boulefestival på Drottningtorget. Det kommer bli en fantastisk mix mellan boulespel, fransk bistromat, bra musik och fest i helgen. Vi har lokala DJs varje dag som sätter stämningen utöver hejaropen från boulebanorna. På lördagen kommer konstnären Cornelia Gullberg och gör en livemålning på torget och det kommer bli riktigt spännande att se,  säger Emma Hattenhauer från Boulebar Drottningtorget.

Festivalen startar med en dubbeltävling på fredagen som blir en perfekt uppvärmning inför huvudtävlingen, Majo Open på lördagen. Söndagen bjuder på revansch i form av en dubbeltävling och den avslutande finalen i Tanca Shooting, en fartfylld skyttetävling som pågår hela helgen. Vinsten är 3 000 kr och en guldbiljett till finalen i Stockholm 1 september.

–Det bästa med La Majonnaise är att du kan vara med även om du är totalt nybörjare på att spela boule. Vi har bouleguider på plats som förklarar alla regler och ger tips. Samt ett handikappsystem som gör att lagen spelar på mer lika villkor, för varje licensierad spelare får det laget tre minuspoäng. Om du inte visste att du gillade boule innan kan jag lova att du blir fast efter denna festival, säger Emma Hattenhauer.

La Majonnaise i Malmö 16-18 Augusti
Anmäl ditt lag och läs mer på lamajo.se