Boulefestival intar Slottsgatan i helgen

Boulefestival intar Slottsgatan i helgen

För första gången kommer Boulefestivalen La Majonnaise till Örebro och Boulebar Slottsgatan. Förutom boulespel för både nybörjare och proffs blir det livemusik, djs och fransk festivalmat.

–Det känns fantastiskt roligt att köra Örebros första boulefestival på Slottsgatan. Det kommer bli en fantastisk mix mellan boulespel, fransk bistromat, bra musik och fest. Vi har dacehalldrottningen ETZIA på scen på fredag och flera lokala DJ´s under helgen, säger David Fataki, från Boulebar Slottsgatan.

Festivalen startar med en dubbeltävling på fredagen som är den perfekta uppvärmning inför huvudtävlingen, Majo Open på lördagen. Söndagen bjuder på revansch i form av en dubbeltävling och den avslutande finalen i Tanca Skytte där vinsten är 3 000 kr och en guldbiljett till finalen i Stockholm 1 september.

– Det finns många bra proffsspelare i Örebro, Sörbyängen är Sveriges bästa bouleklubb just nu. Så jag tror det kommer bli en hård kamp i skyttetävlingen under helgen. Men det bästa med La Majonnaise är att du kan vara med även om du är helt nybörjare på att spela boule. Vi har bouleguider på plats som förklarar alla regler och ger tips samt ett handikappsystem. För varje licensierad spelare får laget tre minuspoäng, på så vis spelar alla på mer lika villkor, säger David Fataki.

La Majonnaise i Örebro 9-11 Augusti
Anmäl ditt lag och läs mer på lamajo.se

FREDAG
Vi startar La Majonnaise med fransk AW, Tanca Shooting, en dubbeltävling och hejdundrande invigningsfest.

Kl 16 Fransk AW
Kl 16-22 Kval i Tanca Shooting inför Söndagens stora final - anmälan på plats.
Kl 18 Fredagsdubbeln: Ta en vän under armen och spela - anmäl ditt lag innan. Handikapp -3 för licensierade boulespelare.
Kl 20 Invigningsfesten startar med DJ Hasan Ramic Hasan & Kapow såklart! Fri entré.
Kl 21 Live: ETZIA

LÖRDAG
Majo Open, festivalens höjdpunkt. Vilka tre står prispallen när dagen är slut?

Kl 11-22 Kval i Tanca Shooting inför söndagens stora final - anmälan på plats.
Kl 12 Majo Open: Trippeltävling, anmäl ditt lag innan. Handikapp -3 för licensierade boulespelare.
Kl 13.30 Stoppa spelet, fransk lunch för alla!
Kl 21 Final Majo Open.
Festen fortsätter med Samuél Frensborg Jammeh & Mustafe Ibrahim Botan bakom skivspelarna, bar & spännande bouleutmaningar.

SÖNDAG
Finaldags för skyttetävlingen Tanca Shooting & dubbeltävling för de revanschsugna.

Kl 10.00-14 Tanca Shooting - Sista chansen att kvala in till finalen.
Kl 10.00 Revanchen: Dubbeltävling - anmäl ditt lag innan.
Obs! Inget handikapp. Fritt fram alla tävlingsspelare.
Kl 15 Final i Tanca Shooting
Kl 18 Dubbelfinal!
Under dagen gästas vi även av jazzduon Jāmà.