Julen på Boulebar

​Alternativt julbord med sydfransk mat och boule

2016 års julbord på Boulebar är en annorlunda och mer fransk upplevelse. Där vörten har bytts ut mot baguette, sillen mot ostron och glöggen mot champagne.

Julen på Boulebar är ett alternativ till den gamla vanliga svenska julbordsbuffén. En sydfransk upplevelse bestående av en julinspirerad family style-middag i kombination med nervigt boulespel.

– Fransoserna är bättre på att lyxa till det på julen och den franska julmiddagen består alltid av de bästa råvarorna som till exempel anka, skaldjur och champagne. Traditioner som jag i ett tätt samarbete med Boulebars köksmästare skapat årets julmeny kring, säger Boulebars matinspiratör Johan Ahlstedt, med bakgrund från stjärnrestauranger i Frankrike, Danmark och New York.

Middagen är den i särklass viktigaste jultraditionen i Frankrike. Då hela släkten och alla vännerna samlas och umgås kring många olika rätter att dela på. Rätter som till skillnad från det svenska smörgåsbordet serveras direkt på bordet.

Boulebar finns i Stockholm, Göteborg och Malmö och arrangerar julmiddagar, julfester eller julluncher för upp till 300 personer. Middagsmenyn finns även som vegetariskt alternativ.

Läs mer om upplägget och aktuella priser för julen på Boulebar här.

Boulebar startade som en tågluff genom Europa. Tre vänner som i en park bland Marseilles ruffa bakgator föll för boule. Den där jämlika sporten som är så mycket mer än bara en sport. Utan ett sätt att leva, tänka och vara. Gärna över generationer, över en middag och över ett eller flera glas Pastis.

Idag finns 6 stycken Boulebarer i Malmö, Göteborg, Stockholm och Köpenhamn. Och resan har bara börjat.
Läs mer på www.boulebar.se