Boulebums öppnar banor i Göteborg

Boulebums öppnar banor i Göteborg

1 november öppnar nya Boulebar Rosenlund på klassisk mark bredvid Fiskekyrka i Göteborg. Lokalen på 1200 kvadratmeter rymmer 14 boulebanor i två våningar samt en franskinspirerad restaurang i samarbete med Paul Svenssons kök.

Boulebar har sedan tidigare anläggningar i både Stockholm och Malmö och öppnar nu sin första Boulebar i Göteborg. Boulebar Rosenlund riktar sig till allt från boulefantaster och företag till förstagångslirare och erbjuder förutom boulespel även bar och restaurang. Boulebar Rosenlund är inspirerad av en fransk stadspark, komplett med träd och parkbänkar.

På de 14 boulebanorna kommer flera ton grus läggas. Grussorten som används är gnejs då den är lagom hård och passar mycket bra för boulespel. Gruset ligger på de tre olika bantyperna utvecklade av Boulebar - Parc Borely, Rians & Grenoble.

-  Göteborg är fyllt av härliga bouleintresserade människor och vi har velat öppna en Boulebar i Göteborg sedan starten 2004, säger Henrik Kruse VD och grundare av Boulebar Sverige. Vi är inbitna Boulebums som vill att alla skall få möjlighet att spela boule på riktiga banor samtidigt som man avnjuter ett glas pastis.

I och med öppningen av Boulebar Rosenlund kommer cirka 20 nya arbetstillfällen skapas. Boulebar eftersöker bland annat kockar, bartenders, servispersonal, bouleinstruktörer samt diskare.

För jobbansökningar, vänligen kontakta:
jobb@boulebar.se

För mer information, vänligen kontakta;
Jessica Samuelson, Ansvarig Boulebar Rosenlund
Mail: jessica.samuelson@boulebar.se