Boulebar Liljeholmen

Boulebar Tryckeriet växer och byter namn till Boulebar Liljeholmen

Hösten 2017 öppnade Boulebar en fransk inomhuspark i ett gammalt tryckeri i söderort, Boulebar Tryckeriet. De bara älskar närheten till vattnet, grannarna och alla fina möten som sker på gruset att de nu rentav byter namn till platsen de verkar på. Så från och med nu, välkommen till Boulebar Liljeholmen!

Att öppna utanför tullarna var lite läskigt till en början, men med facit i hand är de mycket nöjda och området har varit välkomnande inför deras etablering. Liljeholmen är ett växande område där mycket händer och Boulebar har gäster från hela Stockholmsområdet hos sig varje vecka.

– Vi trivs så bra i Liljeholmen och vill verkligen förknippas med området så det känns helt naturligt att döpa om vår Boulebar till Boulebar Liljeholmen, säger Jonas Ernström, Area Manager för Boulebar i Stockholm.

Liljeholmen överraskar
Satsningen i Liljeholmen har varit lyckosam och förväntningarna har överträffats. För Boulebar är det viktigt att tillhöra en växande stadsdel med stora planer för framtiden och Liljeholmen har överraskat på många sätt.
Boulebar gillar att utveckla stadsdelar tillsammans med grannar och näringsliv. Just i det här fallet har Atrium Ljungberg varit mycket stödjande för att lyckas med etableringen.

– Stockholmarna börjar upptäcka Liljeholmen som en destination. Det är ballt, säger Sofia Svanström, Customer Relations Manager för Boulebar i Stockholm.

Liljeholmen följer med ut i världen
Målet är att inom några år ha etablerat flera nya Boulebarer både i Sverige och utomlands. I dagsläget har de åtta restauranger i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Köpenhamn. Vart och när Boulebar Liljeholmen får ytterligare ett syskon återstår att se.

– Alla människor behöver stanna upp och spela lite boule ibland, menar Jonas Ernström, Area Manager för Boulebar i Stockholm.

KONTAKTUPPGIFTER
Sofia Svanström, Customer Relations Manager Stockholm
sofia.svanstrom@boulebar.se

Jonas Ernström, Area Manager Boulebar Stockholm