BOULE. MAT. BAR. OCH EN HÄRLIG GEMENSKAP.

​Nu kan du äntligen boka Boulebar Slottsgatan i Örebro

Efter att det stod klart att Boulebar kommer slå upp portarna till sin nionde etablering så har arbetet gått i full fart. Nu är är det klart att den officiella öppningen blir den 18 mars.

- "Vi är väldigt nöjda och glada över samarbetet med ÖrebroBostäder. Det har varit full fart från första spadtag och det känns helt fantastiskt när vi nu börjar se resultatet av allt slit”, säger Malin Johansson, Boulebarchef i Örebro.

Boulebar Slottsgatan kommer att vara en sydfransk oas mitt i stan och kunna erbjuda något för de allra flesta - från brunch, en härlig fredagslunch eller en fransk middag till fantastiskt barhäng - och framförallt Boule Petanque. För de som vill komma i grupp finns självklart många möjligheter att boka kombinerade paket med boule, mat och dryck.

- "Boulebar är en mycket uppskattad företeelse, vi hade 350.000 besök på våra restauranger under 2016 och vi ser redan nu, innan vi ens har öppnat här på Slottsgatan, att Örebroarna är väldigt intresserade. Bokningarna har börjat rulla in med full fart", säger Timmy Bjärnebro, lokal marknadsförare.

Boulebar startade som en tågluff genom Europa. Tre vänner som i en park bland Marseilles ruffa bakgator föll för boule. Den där jämlika sporten som är så mycket mer än bara en sport. Utan ett sätt att leva, tänka och vara. Gärna över generationer, över en middag och över ett eller flera glas Pastis.

Idag finns 8 stycken Boulebarer i Malmö, Göteborg, Stockholm och Köpenhamn. Och resan har bara börjat. Läs mer på boulebar.se. Läs mer på www.boulebar.se