Adrenalinparken Bounce startar skola med hopp

Drömmer du om att göra trampolinkonster som proffsen? Då bör du söka till Bounce Academy! Kurser inom freerun och trampolin i Sveriges mest framstående adrenalinpark där experter lär dig hemligheterna bakom dina bästa Youtube-trick.

Är du över 110 centimeter, har mycket energi och gillar att göra trick med kroppen kan du nu söka till Bounce Academy’s två kurser; Freerun- eller Flight Academy. I färggranna lokaler i Stockholm, Göteborg och Malmö får du en gång i veckan möjlighet att utveckla dina hoppskills med andra likasinnade.

– Med Freerun- och Flight Academy får du som deltagare under åtta veckor lära dig de trick du tidigare bara sett på Youtube. Förutom lektionstimmarna får du under utbildningen även fri tillgång till Bounce alla vardagar, så du enkelt kan gå in och öva när du vill, säger Frida Jeppsson, Programansvarig på Bounce.

Plats för alla
Idag finns ett stort tryck på gymnastikföreningar med hundratals sökande i kö, vilket visar på en utbredd längtan efter aktiviteter som främjar rörelse.

– Vi märker att många barn och unga hyser en önskan om aktiviteter där rörelse får vara roligt. Med Freerun- och Flight Academy finns det även plats för alla och inför terminsstarten vecka 15 har vi lagt till extra många klasser. Alla som vill ska få möjlighet att delta, säger Frida Jeppsson, Programansvarig på Bounce.

På Bounce Freerun Academy lär du dig allt: från grunderna i parkour till avancerade Freerunning-flips. Bounce Flight Academy är både för nybörjare och avancerade hoppare, där det inte spelar någon roll om du ska sätta din första framåtvolt eller utföra den perfekta twisten, alla kunskapsnivåer är välkomna.

Läs mer och boka, här:

Om Bounce Freerun- och Flight Academy

• Du måste vara minst 110 cm lång för att vara med.
  • Coacherna är utbildade experter och anpassar nivån efter dig.
  • Nästa kursstart: vecka 15
  • Pris: besök Bounce’s hemsida för priser i respektive stad
  • Kurslängd: 8 veckor (inte under lov och röda dagar)
  • Gratis inträde på Bounce vardagar 10:00– stängning (inte när det är lov, röda dagar eller event)
  • Tillgänglig i Stockholm, Göteborg och Malmö

För vidare information, vänligen kontakta:
Andrea Teodorowitz, Head of Marketing, Bounce Scandinavia Holding
andrea@bounce.se
, +46 725 377 001

Om Bounce Academies:
Bounce Academies består av Bounce Freerun Academy, Bounce Flight Academy, Mini Bounce och Bounce Camp och finns på Bounce samtliga parker i Stockholm, Göteborg och Malmö. Fyra olika utbildningar som har glädjen till rörelse gemensamt där samtliga även erbjuder fri tillgång till Bounce lokaler under vardagar. Bounce Academies är ständigt växande och har som mål att bli Sveriges största sportklubb inom freerun och freejumping men fler än 2000 medlemmar. För mer information, besök: https://www.bounceinc.se/bounce-academy#/

Bounce är världen där väggen blir golv och gravitationslagen inte längre gäller. Mottot är att vi mår bra av att röra på oss och Bounce gör actionsporten tillgänglig för alla.

Med mer än hundra sammankopplade trampoliner inrymda i stora färgstarka industrilokaler sprider sig detta fenomen runt om i världen. På denna adrenalinpark finns något för oss alla: minihopp, dodgeball, basketball slamdunk, performance jumping, freerunning och parkourbana.

Bounce kommer från Australien och har idag 20 parker och ytterligare 10 öppnas under 2017. I Sverige har Bounce Europas största trampolinpark i Kungens kurva. Bounce finns även i Malmö och öppnar i Göteborg i slutet av 2017.