Påsken är vårens första stora husvisarhelg Drömkåken: En prästgård för 9 miljoner!

Husdrömmen:

Påskhelgen brukar vara vårens första stora husvisningshelg. Sommaren närmar sig och då också drömmen om ett eget hus på landet. Kanske en prästgård inbakad i svensk sommargrönska!

Vad sägs exempelvis om en totalrenoverat prästgård, sex rum och kök samt två badrum, på 420 kvadratmeter och drygt 7 300 kvadratmeter tomt på den skånska landsbygden i närheten av Malmö och Bara för 9 miljoner kronor. Säljare är Erik Olsson som bland annat beskriver prästgården på följande vis:

”Husets röda tråd är modern design och med sin exklusivt stilrena utstrålning blir detta ett boende för den kräsne. Sober färgsättning och smakfull renovering ökar ytterligare känslan av hög boendekvalité.”

Prästgårdar har blivit ett attraktivt året runt boende eller som fritidshus, beroende på storlek och läge. Populariteten har ökat under det senaste decenniet. Det finns ju möjligheter att använda dessa stora hus på olika sätt. Det har också skrivits böcker om svenska prästgårdar vilket förstärkt attraktionsvärdet.

På Bovision ligger nu inför påskhelgen flera prästgårdar ute till försäljning. Förutom den fantasiska prästgården utanför Bara i Skåne så finns flera underbara prästgårdar till försäljning för dig med massor av sparade pengar på banken som Tillinge prästgård utanför Enköping som är till salu för 8.5 miljoner eller prästgården i Hammenhög utanför Simrishamn säljs för 8,2 miljoner kronor.

Men det går även att hitta prästgårdar under miljonen som prästgården i Fellingsbro i Bergslagen och den tidigare prästgården i Skedvi utanför Köping som båda utannonseras för 995 000 kronor.

Priset på svenska prästgårdar denna påskhelg tycks pendla mellan en och drygt nio miljoner kronor på Bovisions sajt. Och ofta finns det också mycket kulturhistoria som följer med köpet av gamla eller nyrenoverade prästgårdar, vilket också har ett litet värde.

Bovision.se är Sveriges första marknadsplats för bostäder på internet. På bovision.se finns allt från hyres- och bostadsrätter till villor och utlandsbostäder. Här möts såväl köpare och säljare, nyproducenter och utlandsförmedlare som hyresgäster och hyresvärdar. Bovision grundades i Kalmar 1994 och bovision.se lanserades 1996.