Nyhet -

EXPRESSEN FORTSÄTTER SAMARBETET MED COM HEM OCH BOXER - NY SPORTKANAL VISAS GRATIS UNDER OS

Expressen ingår ett nytt partnerskap med tv-distributörerna Com Hem och Boxer. Som en del av detta kommer nystartade SportExpressen att frivisas till Com Hem och Boxers kunder.

SportExpressn sänder dygnet runt om olympiska spelen i Sydkorea och finns under OS tillgänglig gratis för alla Com Hems 655 000 digital-tv kunder och Boxers 443 000 kunder via Boxer Play.

- Vi är otroligt glada att vi kan frivisa Expressens TV:s nya sportsatsning till både Com Hems och Boxers alla kunder under OS. Jag är övertygad om att våra kunder kommer uppskatta att få snabba nyhets- och sportuppdateringar från en av landets tyngsta mediehus under spelen i Sydkorea, säger Simon Gate, innehållschef på Com Hem och Boxer.

Expressen producerar kanalerna Expressen TV och från och med i morgon också SportExpressen TV.

- Expressen har bevakat alla OS sedan 1948 i London, men det här är första gången som vi sänder en hel sportkanal. Vår ambition är att fortsätta att utveckla framtidens nyhets-tv och då är en ökad sportsatsning naturlig när det stundar vinter-OS. Jag är stolt över att Com Hem och Boxer tror på SportExpressen TV, säger Thomas Mattsson, chefredaktör på Expressen.

Expressens nyhetskanal Expressen TV har funnits tillgänglig hos Com Hem sedan september 2017 och fått ett positivt mottagande från tv-publiken.

- Efter lanseringen av Expressen TV i höstas har kanalen snabbt blivit ett uppskattat inslag i vårt utbud. Det har också varit mycket inspirerande att få arbeta med en aktör utanför cirkeln av traditionella TV-kanaler, säger Simon Gate.

I och med det nya avtalet tar Expressens tv-satsning nästa steg.

- Expressen TV samarbetar med marknadsledare som CNN och Dagens industri, och med en så här omfattande distribution till Com Hems och Boxers kunder så kan vi ge tittarna de senaste sportnyheterna, säger Thomas Mattsson.

Avtalet mellan Expressen och Com Hem och Boxer innefattar utöver livesända kanaler som bevakar nyheter, sport, ekonomi och annat även publicering av klipp på Com Hems och Boxers olika plattformar.

Expressen TV finns på kanalplats 43 hos Com Hem för kunder med paket Guld och SportExpressen TV kommer under frivisningstiden att finnas på plats 18. Boxers kunder kan ladda ner Boxer Play på AppStore eller Google Play och logga in med sina kunduppgifter.

FÖR MER INFORMATION:

Fredrik Hallstan, presschef Boxer, fredrik.hallstan@comhem.com